Hoe (gratis) de citotoets oefenen

Hee!

Over een kleine 11 weken is het zover: de eind citotoets.
En ik ben nu al heel zenuwachtig.
Heeft iemand nog sites of tips en hoe heb jij dit geoefend?:face_with_raised_eyebrow:

X

Eh, niet geoefend? Dat oefen je op school en het lukt heus wel.

Ik had helemaal niks geoefend/voorbereid… het is gewoon hetzelfde als die proefcito die je maakt.
don’t worry komt helemaal goed =)

Nu alweer?,
Wij oefenden op school altijd met oude cito’s,
Verder heb je van die dingen (schijfjes) voor op de compluter,
Met oefen vragen.
Ik heb zelf niet extra thuis geoefent ofzo…
Valt allemaal erg mee (vond ik)

Daar hoef je niet voor te oefenen, geloof me dat komt helemaal goed :slightly_smiling_face:
En ze willen je niveau weten zoals het echt is, zodat je de juiste school kiest dus eigenlijk moet je er juist niet voor gaan oefenen want dan zit je straks misschien op een te hoog niveau voor wat goed voor je is.
En de gouden tip: Het is maar een toets, het is alleen een advies en het geeft ook niet echt de doorslag bijv dat je geen vwo mag doen als het te laag is (bij ons tenminste niet, dan mag je nog een aparte toets doen op die school als je het wel aan kan)

www.google.nl

Even goed zoeken toch, ik kwam bijv. op deze site terecht waar je leerpakketten kan bestellen, maar ook een tijdelijk onderdeel gratis.
Bijv:

http://www.toetsendleren…3/opgave_01_vraag_01.html

Oefen je op school niet de cito’s van voorgaande jaren? Dat deden wij altijd.

Ik denk dat je wel genoeg hebt aan de oefencito. 't Komt wel goed. c:

we oefenen op school, maar aangezien we een comiklas hebben (groep 7 en :sunglasses: hebben we minder tijd en aandacht. We hebben wel allemaal oude citotoetsen. ik heb wel gewoon gezocht op google, maar ik ga nog ff kijken! thnx in ieder geval!!

Ik had van die oefenboekjes, maar die had ik eerlijk gezegd niet eens ingekeken. (Ik kreeg ze en dacht van: ‘wat moet ik hier nu weer mee?’.) Alles ging goed bij de Cito! :grinning:
Ik heb het even opgezocht.
Er is een link voor oefenvragen online:
https://cbt.secure.cito.n…&SCHECK=0251482864163791&
(Bij mij doet hij het allee niet.)
Op deze site kan je die boekjes bestellen (ik heb alleen geen idee waar).
http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDA2NPTy8PDw9XA1cPT0NH82ADKADKR2LKGwfA5fHrDgfZh18_RB47cDTArt8cod_PIz83Vb8gN8IgMyBdEQCy0yFY/dl2/d1/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnB3LzZfMDAzSUlKSEhIRTBFSEkxQU9QMDAwMDAwMDA!/?searchitem=Basic
Maak je maar gewoon niet al te zenuwachtig. Het komt allemaal wel goed.
Je haalt wat je zelf kan.

Daar hoef je toch niet voor te oefenen ??

wow cito das al best lang geleden voor mij xD uhm…je hoeft het eigenlijk niet te oefenen, je hoeft ook nie te leren. alst goed is krijg je al oefen cito’s enzo van je docent, als je het op school nu gwn goed doet heb je een hoge score voor de cito. volgens mij is de cito vmbo-t/havo niveau…

maar anyway, nie zenuwachtig zijn, tis helemaal niet zoo moelijk als iedereen zegt, niet stressen ^^ als je de oefencito goed vond gaan, gaat de egte cito net zo makkelijk

waarom zou je voor de cito oefenen? het is toch juist een test hoe slim je bent? het is niet de bedoeling dat je heel hoog scoort als je op de middelbare school dat niveau niet goed aankan

@ Smokinhot

Nee het gaat mij om de dingen te herhalen.
Bv. zinnen ontleden, dat is een hel!!!
Maar bedankt voor die links, echt helemaal super!!!
Thnx!!
En me meester gaat ook zo de hele tijd zeggen: ‘‘Kom op, nog ff de beuk erin, over een paar maanden is de cito’’ en dan wordt ik alleen nog maar zenuwachtiger!

nou gewoon níet oefenen…
hij telt toch niet mee voor je advies ofzo…

Huh? Is de cito niet aan het eind van het jaar? ;$$

546 without doing anything at all

Euh, de cito is het niet echt waard om voor te oefenen imo…
Omdat het eigenlijk meer om parate kennis gaat dan wat je er nu nog in kan stampen, ik kan me niet herinneren dat ik er iets voor heb gedaan namelijk.
En het is echt niet zo dat alles van je cito afhangt hoor. Vaak telt de mening van een docent minstens even zwaar, en als jij (of je ouders) het alsnog niet eens zijn met cito uitslag/advies van docent, mag je je toch wel ergens anders inschrijven.

jij blij.
niet iedereen is geboren met een goed stel hersens meid.

de cito is niet als een toets waar je voor moet leren, sterker nog, je moet HELEMAAL niet leren voor de cito! de cito geeft namelijk aan welk niveau bij jou past, basis, vmbo, vwo, wat ook maar. als jij leert, wat trouwens dus niet kan, krijg je straks een advies voor het havo, maar heb jij eigen een stel hersens voor het vmbo, en dan voel je je dus heel ongelukkig op het havo. omdat je er simpelweg niet slim genoeg voor bent en het niet kan bijhouden. maak het gewoon zonder nog extra voorbereiding, wat er ook uitkomt, vertrouw erop dat je op het goede plekje terecht komt. als je hem heeeel erg slecht maakt, je krijgt bijvoorbeeld vmbo advies, maar jouw leraar weet dat je normaal beter bent zeggen ze gewoon dat je naar het havo mag. ook andersom, als jij nu leert en die toets beter maakt dan je al die jaren op school heb gewerkt, ga jij echt niet naar het vwo, maar naar het havo, als de leraar vind dat dat jou plekje is.