Hoe graak ik snel in slaap ?

Hallo, ik heb 's avonds in mijn bed vaak het probleem dat ik maar niet in slaap geraak, ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals : een boek lezen, rustige muziek luisteren… maar het helpt niet, weten jullie iets ?

Dankje

Ga je altijd rond hetzelfde uur slapen?

En je kan misschien in bad gaan/douchen, door de warmte word je dan helemaal loom (:

ja de tijdstippen wanneer ik ga slapen liggen toch wel dicht bij elkaar (maar in de vakanties wisselt het wel) , en oke, dat is wel een goed idee :slightly_smiling_face:

Rust gewoon uit als je moeilijk in slaap valt. Er over piekeren maakt het alleen maar erger.

Warme melk drinken helpt echt!

Maar ze zeggem dat als het koud is dat je dan juist sneller slaapt

Hoeveel uur slaap je nu ongeveer per nacht? Een onderdeel van de meeste slaaptherapieën is alleen nog maar de tijd op bed te gaan liggen die je daadwerkelijk slaapt. Dat kost in het begin wat moeite omdat je niet gewend bent direct in slaap te vallen. Maar op een gegeven moment is je lichaam zo moe dat het steeds sneller in slaap zal vallen. Dan kun je de tijd die je in bed doorbrengt weer elke nacht iets gaan verlengen (met een kwartiertje ofzo).

Oh en dingen als een boek lezen of muziek luisteren moet je in ieder geval ook niet in bed doen, maar daarbuiten. Maar ik weet niet of je dat al deed :slightly_smiling_face:

Je moet elke dag hetzelfde ‘slaapritme’ hebben dus niet de ene dag om 10 uur naar bed en de andere 1 uur.

mellatonine!

Als je teveel piekert, en als je zit te stressen, naar je adem luisteren en je daarop concentreren. Is rustgevend (vind ik dan) :wink:

je moet inderdaad een bepaald ritme hebben, vantevoren rust nemen en dus geen tv kijken, computeren. Je kan bijv. wel een boek lezen, daar worden je ogen moe van.
en anders melatonine! kan je gewoon bij de drogist kopen