Hoe goed op de foto staan?

Hee allemaal,

Ik heb een vraagje, ook al klinkt hij best dom, maar hoe staan jullie goed op de foto? Ik moet namelijk een foto maken voor een opdracht, van mezelf. En dan nog een vraagje, maken jullie de foto met jullie mobiel en met de spiegel erbij of wat? Sorry als jullie dit echt een dom vraagje vinden, dus ga daar aub geen commentaar op geven…

Xxx

Ik denk dat je je camera het beste op een statief (of iets anders als je dat niet hebt) kan zetten en dan met de zelfontspanner. Wanneer je hem vasthoudt wordt het gelijk zo’n ‘typische’ foto, snap je wat ik bedoel?

Wat voor foto wil je maken? En face? Of van de zijkant het ligt beetje aan wat je erop wilt hebben. Je kan altijd best met gewone camera fotograferen

Ja, hoe moet je er eigenlijk opstaan? Want vanuit daar kun je weer bekijken wat het mooiste is.

Je kunt het beste je camera (gebruiken en) op iets zetten ja en niet vasthouden. Of je de spiegel nodig hebt ligt aan je opdracht, maar meestal staat dat niet zo mooi. Eerder tuttig.

Een face. Dus echt een foto van je hele gezicht. Maar het moet ook een beetje mysterieus zijn enzoo

Een face. Dus echt een foto van je hele gezicht. Maar het moet ook een beetje mysterieus zijn enzoo

Hmm, ik zelf zou iig niet lachend op de foto gaan, want heel vaak komt dat nogal nep - en bij mij ook dom - over. En verder zelfontspanner of iemand de foto laten maken, het best met een goede camera natuurlijk.

wat bedoel je daar mee?

Ik ga altijd lachen met me mond dicht, en heb soms ook wel 1 hand op de foto. In me haar, om me haar vast te houden ofzo. Dat geeft wat extra’s vind ik. Ik maak ook altijd een foto met me hoofd een beetje naar de zijkant zeg maar. Dat je niet me hele gezicht kan zien, maar vooral 1 kant ervan, snap je? :stuck_out_tongue:

Je moet gewoon even proberen. Wat vind jij een de mooiste foto van jezelf? De mooiste kant? Lachen met tanden of niet, of juist serieus kijken? Zijkant of recht vooruit?

En vooral, niet knipperen. Pas als je de foto echt hebt gemaakt.

Fotos van bovenaf zijn altijd iets misterieuzer. Je hebt dan aparte ogen en het ligt valt meestal mooier over je gezicht. Ik hou dan meestal de camera gewoon in mijn hand boven mijn hoofd.