hoe gaat een auditie?

Ik wil graag auditie doen voor de film razend. Alleen ik heb nog nooit eerder auditie gedaan. Weet iemand ook hoe zo’n auditie gaat?
Ik had gelezen dat je een stukje tekst moet leren, maar kan iemand ook een voorbeeld geven van zo’n stukje dat je moest leren?
Dankjewel!
Groetjes Michelle.

• je geeft je op voor de auditie
  • je krijgt bericht of je bent uitgenodigd
  • zo’n stukje tekst is vaak een klein gesprekje met 2 personen waarbij je waarschijnlijk beide personages moet leren

Ik had een auditie gedaan voor Radeloos in een ver verleden, haha.
Ik heb de mail nog, dit was onze tekst:

SCENE VOOR DE CASTING VAN RADELOOS
Of je nu een jongen of een meisje bent: Leer beide rollen!!!
DUS IEDEREEN MOET ALLES LEREN EN KUNNEN SPELEN.

Tips:
Concentreer je goed op wat jouw personage in deze scène wil bereiken.
Neem je rust. Bedenk dat je personage deze zinnen terplekke bedenkt en ze voor het eerst zegt. (probeer het dus niet als een toneelstukje op te lezen)
Als je een regieaanwijzing krijgt, probeer die dan in je spel mee te nemen.

SCENE:
INT. HAL SCHOOL. DAG.
Na de les bezoekt YARA/JAN een andere middelbare school. Zij/hij is op zoek naar FLOOR, die op die school zit. YARA/JAN is boos op FLOOR omdat ze niet op de begrafenis was van Paco’s vader, die plotseling is overleden. Als ze/hij FLOOR ziet lopen, spreekt YARA/JAN haar aan.

YARA/JAN
Zo Floor, jij laat het wel een beetje afweten, hè?

FLOOR
Waar heb je 't over?

YARA/JAN
Ik heb het over Paco, die wel wat troost kan gebruiken.

FLOOR
Alsof het zo romantisch is, een jongen die de hele tijd zit te janken. Ik wil lol maken in mijn leven.

YARA/JAN
Maar hij heeft je nodig. Jij bent z’n vriendin.

FLOOR
Hij snapt toch wel dat het uit is.

YARA/JAN
Uit? Dat kan je niet maken.

FLOOR
Ik kan alles maken.

YARA/JAN
Dus jij zit er niet mee dat die jongen in één week én z’n vader én z’n vriendin verliest.

FLOOR
Shit happens…
Waarom kom jij me eigenlijk lastig vallen?

YARA/JAN
Ik ben hier omdat Paco nog geld van je krijgt. Vorige week heeft hij gedraaid op jullie school en je hebt nog niet betaald.

FLOOR zoekt naar haar portemonnee.

FLOOR
Ik ben m’n portemonnee vergeten.

YARA/JAN
Je bent je portemonnee vergeten.

FLOOR
Ja, jammer, hè?

EINDE.

dankje voor de reacties.
het is echt veel korter dan ik dacht
maar ben je nog verder gekomen ?

Nee, maar er waren echt ontzettend veel mensen. Shootingstar doet Razend, toch? Dan kun je verwachten dat er ontzettttttend veel mensen komen, omdat het zo populair is. We kregen een nummer en toen ging ik wachten met een jongen die mijn tegenspeler was. Toen stonden we in een lokaal en moesten het dialoog doen, dat werd met de camera opgenomen.

Na afloop kregen we nog een Radeloos sjaal mee, haha.

Ja, zo dus ja. :slightly_smiling_face:
Ik heb auditie gedaan voor een musical, dat ging ook wel ongeveer zo. Maar ipv tekst leren moesten we improviseren, dansen en zingen xD

Maar de strekking is wel ongeveer hetzelfde!