Hoe ga jij om met pesten?

Hoe ga jij om met pesten, als je het hebt meegemaakt?
Maar waarom komt niemand meer voor elkaar op?

Hoe oud ben jij?

Pesten is iets wat eigenlijk bij iedereen wel een keer gaat voor komen, pesten onderling bij kinderen op school gaat op een hele harde manier, zeker tegenwoordig met alle social media en alles… Maar pesten komt ook voor op het werk, ik heb het meerdere malen gezien onderling en bij personen met een vrij ‘‘hoge’’ functie. Het is inderdaad jammer dat niemand meer voor elkaar op de durft te komen, als dat wel wordt gedaan zou je minder pest gedrag zien, maar ook veel minder andere dingen zoals discriminatie en nog wel veel meer…

Ik heb geleerd, tot in hoeverre dat ik gepest ben, je altijd jezelf moet zeggen dat het nooit aan jou ligt of lag. Je moet jezelf niet onzeker laten maken, je moet nooit gaan denken van dingen die je leuk vindt dat dat raar is, of dat je iets moet veranderen kwa uiterlijk of gedrag voor een ander. En blijf altijd gefocust op de dingen die voor jou belangrijk zijn, als er iets is wat jou overkomt neem het jezelf niet kwalijk, kijk naar wat je inmiddels hebt bereikt of nog wil gaan bereiken en ‘‘move on’’.

Pesten is iets wat onvermijdelijk is tijdens je jeugd, ik heb zelfs mijn pester nog eens na de tijd gezien ergens en ze heeft ontzettend gehuild hoe onzeker ze was en waarom ze altijd haar onzekerheid heeft geprojecteerd op mij… Ik had/heb geen medelijden met haar, het was niet netjes van haar, maar dit gaf mij echt een bevestiging dat ik vroeger niet raar was, of vreemd, of lelijk.

Wat een rottige dingetje is na het pesten, is dat je er altijd wel wat van over houdt, probeer er op jouw manier mee om te gaan, maar als dat zou beteken dat als jij je beter voelt door te wisselen van school of werk, doe het dan ook, het klinkt heel heftig, maar het is misschien beter voor je toekomst en voor je geestelijke gezondheid, wat heel erg belangrijk is. Niet te streng voor jezelf zijn en blijf van jezelf houden.

Thuis scholing is geen oplossing tegen pesten en heeft ook genoeg nadelen.
Je denkt nogal zwart-wit.

Pesten gebeurt ook op de werkvloer, sportschool, etc. Je kan niet altijd thuis blijven. Ik ben zelf nooit echt gepest, maar ik ben altijd het buitenbeentje geweest, nooit ergens bij gehoord

Ik ben wel gepest en fiks ook.

Het gebeurt, maar het is geen normaal gedrag. Ook niet voor kinderen. Als jij dus gepest wordt of iemand anders, trek dan altijd aan de bel.

https://www.nji.nl/pesten/risico-en-beschermende-factoren

Je bent niet lelijk en ook niet te knap, mensen zoeken een reden. Je woont nu begeleid toch. Is daar iemand waarmee je hierover kan praten?

Eerst ergens heel goed in worden zoals profvoetballer worden en van school een heel klein onderdeel van je leven maken en van school geen olifant maar een mug maken

Ik ben zelf gelukkig nooit gepest, wel een aantal x buiten gesloten. Ik vind pesten/buitensluiten echt walgelijk, en ik ben nu 17 en ga naar het MBO, en ik zie dat het eigenlijk niet meer echt gebeurd nu.

Tuurlijk er word wel eens geroddeld of buiten gesloten maar het is allemaal niet meer zo extreem als dat je soms op de basisschool zag.

Mijn mening is dat je niet veel tegen pesten kan doen, behalve in het ergste geval van school/klas switchen, aan je zelfvertrouwen werken en dingen doen die JIJ leuk vindt. Er zijn ALTIJD mensen die van je houden, en er komt een tijd dat het stopt.

Hoezo heeft het altijd weer met succes te maken, wanneer het toch alleen maar liefde of haat is en nooit iets proffesioneel gaat.

Je hoeft ook niet echt een workaholic te zijn. Er zijn ook leuke dingen.

omring je met vrienden die je steunen. Pesten is vreselijk!