Hoe ga jij om met je privacy op internet?

in dit topic eigenlijk 2vragen:

1- Hoe belangrijk is privacy op internet voor jou?
2- Hoe ga jij om met je privacy?

graag jullie reactie!

Ik heb geen foto’s op social media, behalve een keer een foto van me getweet, maar eigenlijk… Normaal denk ik. Op twitter geen slotje, maar facebook is wel weer afgeschermd.

Ik post alleen op facebook foto’s van mezelf en mijn leven. Inmiddels al meer dan 100 foto’s erop dus ik heb daar geen problemen mee. Maar alleen vrienden kunnen mijn foto’s zien, als je geen vriend bent kun je alleen mijn naam, geslacht profielfoto en omslagfoto’s zien.

Ik heb nergens mijn achternaam op internet staan, Twitter is afgeschermd en mijn foto’s zijn nu ook niet bepaald duidelijk. Facebook heb ik niet omdat ik bang ben dat het volledig verkeerd gaat met mijn privacy (één vinkje maakt een wereld van verschil). Privacy is voor mij heel belangrijk.

Ik heb mijn twitter afgeschermd, en op fb kun je alleen mijn foto’s en statussen zien als ik diegene als vriend heb.

Hebben jullie je hele naam wel eens aan internetvrienden (als jullie die hebben dan) gegeven?

Mijn facebook is verder afgeschermd, twitter heb ik niet en op tumblr zet ik ook niet meer dan mijn voornaam.

Ik heb eigenlijk alles gewoon open staan, nouja alles, heb alleen facebook.
Ik zet daar toch niets belangrijks op en de foto’s die ik heb zijn nou ook niet bepaald boeiend.
Als ik ergens op vakantie ga en ik wil dat mededelen vertel ik het wel pas achteraf. Ik wil niet dat mensen weten dat er niemand thuis is.

Ja dat heb ik wel, ik heb een paar girlsceners op facebook, dus die heb ik wel mijn achternaam gegeven.

Nope. Ken best een aantal mensen via GS/tumblr/blogs maar geen van allen kennen ze mijn volledige naam.

Nathan ik heb je adres :"D

Ik heb geen slotje op mn twitter en instagram en op FB is bijna alles vrienden van vrienden slecht dus :"D

Ik geef eigenlijk helemaal niks om m’n privacy :’) Wat wouden ze doen dan met m’n achternaam. T enige wat nog niet bekend is is m’n adres maarja voor de rest zo’n beetje alles wel.

Ik heb een blog, waar ik best veel persoonlijke dingen op neerzet, dus ik denk dat ik niet een meisje ben met de meeste privacy ever. Ik kies daar overigens zelf voor en ik vind het ook niet erg. Mijn Facebook is wel afgeschermd voor niet-vrienden. Mijn Twitter kan iedereen zien. Daarbij zou het dubbel zijn als ik alles zou afschermen, terwijl ik wel van alles op mijn blog zet. :’)

Ik heb geen facebook twitter of hyves. En als je mijn naam intypt zie je alleen mijn schoolsite met geslaagden van 2012 en mijn naam erbij, verder niks.

Uhm . Mijn facebook is volgens mij afgeschermd.
Wel heb ik mensen van girlscene op facebook (daar heb ik zeker geen spijt van (: ).
Ook heb ik iemand op skype die ik eigenlijk niet ken (ik had van tevoren wel 5,5 uur met hem gepraat, dus het is maar net wat je definitie van “niet kennen” is). Maar ik ben blij dat ik hem heb toegevoegd, we hebben hele gezellige gesprekken. (:
Verder voeg ik geen mensen toe die ik niet ken.
En nu komt het raar over om te zeggen dat privacy belangrijk is voor mij, maar dat is het wel.

als je op mijn naam googlet kan je geen foto’s of informatie of wat dan ook vinden van mij.
op facebook staat mn naam wel (en fotos) maar dat is afgeschermd en kan je niet vinden via google, ik heb twitter en die is openbaar , maar daar staat niks bijzonders op en geen achternaam.
verder heb ik nergens foto’s slingeren, foto’s die ik op girlscene zet haal ik altijd weg.

Ik heb wel social media maar heb alles afgeschermd en ben niet te vinden via google.Ik geef ook niet zomaar mijn naam ergens weg.

Foto’s heb ik er wel opstaan maar niet zichtbaar voor onbekenden.

Hier is er van mijn anonimiteit niet veel over, maar dan heb ik het over voornaam/woon omgeving en voor sommige een snel verwijderde foto.

Ik vind het wel belangrijk, maar ik let er niet echt op eigenlijk. Het is namelijk niet zo dat ik geen foto’s op facebook en twitter zet ofzo. Op facebook ‘bevriend’ ik wel alleen mensen die ik écht ken. En ik heb een slotje op twitter. Maar voor de rest kijk ik niet echt uit of zo

Mijn twitter is open, mijn facebook is sinds kort wat meer open gezet (fotoalbums als grafische vormgeving, nail art en zelfgemaakte voedsel) Ik heb 1,657 abonnees op facebook dus de rest van m’n foto’s zijn prive, de helft van mijn profielfoto’s ook, mijn familie is alleen zichtbaar voor vrienden en mijn relatie ook.
Verder heb ik een blog, tumblr, flickr en nog wat andere dingen en probeer mezelf meer te “promoten” dan uitgebreid persoonlijke dingen online te zetten.

Ik heb facebook, maar geen foto’s van mezelf (op één klassenfoto + schoolfoto na, die iemand anders erop zette, maar verder geen hele duidelijke foto’s). Mijn statussen etc. kunnen alleen mijn vrienden zien.
Verder heb ik geen hyves, twitter, skype etc.
Hier heb ik niet heel veel informatie staan, maar ik ken wel een paar mensen via Girlscene die mijn naam+achter en woonplaats etc. kennen, maar ik vertrouw ze volledig en dat is dus verder geen punt (:

Ja, ik vind privacy wel belangrijk en heb ook vaak op het punt gestaan FB te verwijderen, het lukt alleen niet :’)