hoe ga jij om met een "geheime relatie"?

Hee meiden,

Ik ben best benieuwd hoe jullie omgaan met een “geheime relatie”
Ik weet dat er meisjes zijn die het niet mogen van hun ouders (door geloof of iets anders), maar hoe gaan jullie hiermee om? Wat voor smoesjes gebruiken jullie als je dan met je vriend was als je ouders vragen waar je was? En hoe lang houden jullie het al vol?

Ik moet zelf ook mijn relaties geheim houden, vooral voor mijn vader, want hij is er heel erg op tegen.
bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan

Heb jij ook een geheime relatie voor je ouders of heb je die gehad, hoe heb jij het gedaan en volgehouden?

X

Ik heb nog nooit iets geheim gehouden voor mijn ouders dus ik heb geen idee.

ik heb nu bijna een jaar een vriendje. Maar de eerste maanden heb ik wel eens stiekem afgesproken (als mn ouders savonds weg waren enz). Ze zijn er niet achtergekomen, maar uiteindelijk heb ik het toch verteld en ze vonden het heel leuk voor me. ik durfde het niet te zeggen omdat ik bang was voor reacties. Als ik jou was zou ik het gewoon eerlijk vertellen aan je ouders, dan hoeft niet alles meer stiekem enzo, veel fijner gevoel!
x

Ik had eens een vriendin die 2,5 jaar een geheime relatie volhield, moest altijd liegen tegen haar ouders waar ze was. Dan belde ze mij op om te vragen of ik haar verhaal wilde bevestigen als haar ouders er naar vroegen. Moest ik ook nog eens gaan liegen. Ik vind het overigens altijd heel erg dom dat ouders relaties verbieden met bijvoorbeeld een allochtoon. Ze kunnen er dan beter gewoon voor openstaan en diegene willen leren kennen, want als je verliefd op iemand wordt dan ga je er toch wel mee. En stel dat je een keer zegt dat je met een vriendin bent en er gebeurd iets (je weet maar nooit) dan weten je ouders er niets vanaf en is die vriendin ook nog eens de boosdoener (even vanuit mijn standpunt).

Kijk, je kan natuurlijk niet kiezen op wie je verliefd wordt, maar hoe denk je dit vol te gaan houden? Ooit komt de waarheid toch wel boven tafel en wat doe je dan? Ze zullen het er nu niet mee eens zijn, maar dan ook niet. Kan je maar beter eerlijk zijn want het zal hoe dan ook de familieband schaden.

Ja demi idd je hebr gelijk het is ook helemaal niet slim om het geheim te houden maar van de ouders is het dom om het te verbieden, als je iets wilt dan doe je het toch wel of het nou verboden is of niet.
ik kan het wel aan mijn moeder vertellen want zij doet er niet zo moeilijk heeft ze heten verteld het dan ook niet aan mijn vader ofzo. Mijn vader is zelf buitenlands en is als een moslim opgegroeid dus hij wil het echt niet. Mijn moeder is nederlands en die vind het niet zo erg alleen heeft ze het liever niet omdat mijn vader er anders over denkt.
Daarom zeg ik het liever nu nog maar niet.

En hoiikbenhetxx, gelukkig dat je ouders het leuk vonden! Mijn vader dacht ooit eens een keer dar ik een vriend had, maar dat was niet zo dat hij toen had gezegd van jaa als ik erachter kom dat je een vriend heb ga ik het verpesten blabla, vandaar dat ik het dus echt nog niet aan mijn vader ga vertellen.
Hij doet echt alleen moeilijk over jongens voor de rest vind hij alles wel best, ik vind het echt jammer, want ik vind dat vriendjes gewoon bij het leven horen maarja

Ja maar wanneer zou je dan een vriend mogen? Nooit?

En als je moeder het wel voor je vader geheim wilt houden dan lijkt me dat ook niet echt een harmonieuze relatie.

Hahaha jaa kijk, mijn vader zegt 18, mijn moeder wil dat het liefst ook alleen als ik zou vertellen dat ik een vriend heb gaat ze niet moeilijk doen (is eerder gebeurd) alleen zij verwacht er weinig van ze denkt dat het misschien handje vasthouden en soms is even wat samen doen is daarom wil ze het dan voor mij ook wel niet vertellen aan mijn vader. Ze snapt dat hij het erg gaat vinden maar ze wil graag dat ik eerlijk tegen haar ben als het om jongens gaat, daarom als deze relatie wat langer duurt vertel ik het haar wel en mijn vader komt later nog wel

Ik had een twee jaar relatie met mijn ex en na twee maanden vertelde ik het eerlijk tegen ouders, ookal waren ze er flink op tegen. Het mocht niet en toen had ik het 9 maanden lang volgehouden. Ik vond het echt niet leuk, dat liegen enzo en mijn ex vond dat ook echt niet leuk. Bij mij was het fout gegaan, want ze vonden in die tijd toen een condoomverpakking onder mijn bed. Ja, ze waren echt heel erg teleurgesteld in me. Na enkele maanden had ik toen een brief geschreven en toen pas accepteerden ze het. Het duurde ons dus 1 jaar om het te vertellen.

Hoe oud ben je dan? Want als je onder de 16 bent, dan snap ik wel dat je ouders het liever niet hebben. Ouders associëren relaties vaak met seks, en dat brengt het risico van een zwangerschap met zich mee. Dat was tenminste altijd de redenering van mijn ouders, en dan vooral mn vader.

Zij is 14 en die jongen is 17 (http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/gaat-hij-te-snel-315987.0.html)

jaa ik snap het wel, ik ben bijna 15 hij is 17. Sex wil ik sws nog lang niet en ik snap dat ze het uit bescherming doen maar toch ben ik het er eigenlijk niet mee eens dat hij het verbied

pff dat heb je ook lang volgehouden zeg! Hou oud was je toen? En nu is het gewoon weer goed tussen jou en je ouders?

Ik heb dan geen relatie geheim gehouden, maar wel wat anders. En ik kan je vertellen dat ik dat al moeilijk vond. Een relatie zou ik nog lastiger vinden, met name om het afspreken en een relatie opbouwen wat dus niet gezellig thuis kan. Ik zou de relatie openbaar maken of ermee stoppen.

Ik doe het altijd aan het begin van me flow/relatie. Ze komen er uiteindelijk na ongeveer 1/2 maanden relatie er toch achter maar dan vind ik het niet erg, ik vind het gewoon eng om me vriend aan me ouders voor te stellen omdat ik weet dat me ouders gewoon beschamend gaan doen en dat haat ik zo. Maar ja ze doen er niet echt moeilijk over als ze me vriend kennen. Maja ik ben nou eenmaal zo dat ik t geheim houd en dat weten me ouders ook :") Nou eigenlijk is het niet echt geheimhouden maar gewoon niet zeggen…

Mijn zusje had een relatie met een jongen en dat hield ze geheim voor iedereen. Maar mijn moeder wist het gewoon. Mijn zusje bleef liegen en ze mocht steeds minder dingen doen van mijn moeder. Na drie jaar besloot ze uiteindelijk te zeggen dat ze een vriend had en dat ze ‘net’ samen waren. Mijn moeder wist wel beter.

Zelfs als je liegt dan weet je moeder het gewoon. Ik heb niet tegen mijn moeder hoeven liegen over mijn relatie. Ik vertelde het haar diezelfde dag nog. En hierdoor heb ik meer begrip van mijn moeder en mag ik meer. Ik zou toch niet zo lang kunnen liegen tegen mijn moeder. Zelfs als het niet had gemogen had ik het haar gezegd, gewoonweg omdat ik anders dood zou gaan aan schuldgevoel, net als mijn zusje deed trouwens. Mijn moeder had het dan ook gewoon geaccepteerd als ze zag dat ik me schuldig voelde om tegen haar te liegen, maar dat ik wel met mijn vriend samen wilde zijn.

Toen was ik 14, ben nu inmiddels 16. Nu mijn ex me heeft gedumpt nadat hij twee keer vreemdging, is de band tussen mijn ouders en ik sterker dan ooit. Eerst moest ik helemaal niks van ze hebben, omdat ze niet wilden dat ik een vriendje had etc. Ik praat nu zelfs met mijn ouders over jongens en ja, het voelt zo veel beter om eerlijk te zijn.

Ik lieg nooit tegen mijn ouders, dus geen ervaring mee.
Ik zou sowieso niet kunnen liegen over een relatie, als ik verliefd ben en het gaat goed, wil ik dit heeeeel graag aan mensen vertellen.

Niet, ik zou zoiets sowieso vertellen tegen mijn ouders. Ze waren altijd heel erg er op tegen als ik met een moslim thuis zou komen, eerlijk gezegd val ik ook niet op moslims dus zulke problemen heb ik nooit gehad. Ik heb nu een half buitelandse vriend en dat vinden ze geen probleem.

Ik doe niet aan smoesjes. Mijn ouders waren er in het begin ook op tegen wegens een leeftijdsverschil, maar ben altijd eerlijk gebleven.