Hoe ga ik om met zijn bindingsangst?

Hee meiden!

Ik zit met een probleem. Er is een jongen en we weten van elkaar dat we elkaar echt leuk vinden. Dit is ook al uitgesproken en iedereen kan zien dat wij iets voor elkaar voelen. We hebben alleen niets officieels. Dit zorgt voor heel wat awkward momentjes waar ik dus echt niet tegen kan.

Hij is de laatste twee weken vreselijk onduidelijk over zijn gevoel tegenover mij: het ene moment zegt hij dat hij niets meer dan mij nodig heeft, het andere moment doet hij net alsof hij niets voor me voelt. Ik heb hem om duidelijkheid gevraagd en hij zei dat het hem beter leek om geen relatie te hebben. Ik was gebroken, want ik voelde me voorgelogen na alles wat hij tegen me heeft gezegd.

Vier uur later belde hij op, mijn mobiel stond uit en hij had 8 keer gebeld. Ook had hij een vriend en een vriendin van mij gevraagd of er iets met me gebeurd was, omdat hij ongerust was. Ik had hem teruggebeld en hij zei dat hij spijt had en hij had me ‘gedefriendzoned’. Hij zei dat hij bindingsangst had en niet gekwetst wilde worden (zijn laatste ‘relatie’ had hem echt gebroken, dit is wel begrijpelijk) en dat hij geen tijd had voor een relatie.

Sindsdien merk ik dat ik afstand van hem neem en hij volgens mij ook van mij. Dit vind ik alleen helemaal niet fijn, want ik ben echt verliefd en ik ben bereid (ondanks mijn ongeduld) om te wachten tot hij klaar is voor een relatie. Maar ik ben bang dat hij me een beetje aan het lijntje houd en dat het nooit wat gaat worden, door zijn bindingsangst. Als dat het geval is, dan moet ik er nu mee stoppen, omdat ik anders alleen maar gekwetst word.

Heeft iemand tips over hoe ik hiermee om kan gaan? Of misschien een manier waarop ik hem kan helpen? Want ik wil echt voor de volle 100% voor hem gaan.

Liefs

hij moet zelf er achter komen,wat hij zelf precies wilt.
hij is bang voor de zelfde gevolgen.
vetrouwen is het woord je moet vetrouwen geven.
het zal heel moeilijk voor hem zijn,je moet alleen maar geduld hebben.
of hij vind gewoon moeilijk om realtie aan te gaan.
dan zou ik een goede beslising nemen, er dan er mee stoppen zo werkt toch ook niet voor jou.

Ik heb précies hetzelfde gehad, na een tijdje vroeg hij om ‘Friends With Benefits’. Ik heb hem geblokkeerd en probeer hem nu te vergeten, wat nogal moeilijk gaat. Maar als hij niet zo is, zou ik wachten en erover te praten.