hoe ga ik me hier uitredden??

-

Tja, eigen schuld, dikke bult, lijkt mij zo.
Ik zal gewoon de waarheid vertellen aan je ouders. Ik weet niet of je er last mee krijgt met school, ligt er aan hoe soepel ze zijn en hoe vaak je zoiets al gedaan hebt.

Ik zou ook eerlijk opbiechten dat je hebt gespijbeld bij gym.
Ouders kunnen het beter van jou horen dan er via Magister of school achterkomen…

-

-

Liegen tegen je ouders is nooit een goed idee. Liegen is überhaupt nooit een goed idee.

Nee. Niet nog meer smoesjes verzinnen alsjeblieft.
Zeg het gewoon eerlijk.

-

*per ongeluk.

Waarom haat je gym zo erg? Kun je niet gewoon eerlijk toegeven dat je hebt gespijbeld, en daarna beloven dat je het niet meer zal doen? Het schooljaar is bijna voorbij, nog even doorzetten.

[quote author=qwerty link=topic=322445.msg276934124#msg276934124 date=1431782805]
*per ongeluk.
-

Je kan ook tegen ze zeggen dat je je niet lekker voelde/ongesteld was, en echt niet mee kon gymmen. Of met school regelen dat ze het absent weghalen omdat je een andere geldige reden had (dokter ofzo) bij mij werkt dat meestal wel, maar ligt ook aan je conciërge/leraren.

Tja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En wees gewoon eerlijk, met smoesjes kom je echt niet ver en het is gewoon fout om te liegen tegen je ouders. Eerlijkheid duurt het langst.

Wat gaat iedereen braaf doen.
Maakten jullie vroeger nooit nepbriefjes dat je weer weg moest oid.

Zeg dat er iets met je beugel was. Blokje eraf oid, weet niet wat voor een beugel je hebt.

Nou, eigenlijk niet nee en ik denk niet dat ik de enige ben die zo ‘braaf’ was op de middelbare school.

Gewoon eerlijk tegen je ouders zeggen en niet meer doen. Je ziet nu zelf dat smoesjes nogal tegen je kunnen werken.

Ik kan me niet voorstellen dat jullie nooit gespijbeld hebben oid. Beetje schijnheilig.

Maar aangezien je in een benarde situatie zit zou ik het inderdaad gewoon opbiechten.

Misschien is het nu toch het beste om eerlijk te zijn en het gewoon te zeggen. Ik zou ook niet rond de pot draaien want dan kan het zijn dat ze je niet geloven. Waarschijnlijk komt het ooit wel uit en dan zullen ze nog kwader zijn omdat je gelogen hebt. Gewoon de korte pijn en de waarheid zeggen. :confused:

haha
de keuze is trouwens aan jou, als je denkt dat je er met een smoesje er zonder problemen uit kunt komen kun je dat ook doen. Ik zou dan wel nogal een schuldgevoel hebben

Al vind ik het smoesje van Ridere dan beter

Waarom kun je niet 2x naar de ortho?
Zeg gewoon dat er iets niet goed is gegaan (dat het te strak zit ofzo) en dat je weer terug moet.

En voor het vervolg gewoon niet meer doen, je hebt nu wel gemerkt dat het niet handig is.