Hoe ga ik hier het beste mee om?

Hoi meiden,

Ik zit nu al een tijdje (2 maanden) met een man. We hebben besloten om het rustig aan te doen gezien zijn situatie, maat we zijn wel duidelijk verliefd op elkaar. Ik heb hier een tijdje terug ook een topic over geschreven, dus misschien herkennen mensen dit verhaal. Vooralsnog zal ik het even samenvatten.

Ik leerde hem kennen op tinder, we appte een paar weken, van het een kwam het ander en we begonnen elkaar leuk te vinden en vaker te zien. Nu zag ik in de eerste maand dat hij “getrouwd” had staan op facebook. hier vroeg ik naar en toen bleek dat hij welgeteld 12 weken getrouwd is geweest. Zijn ex had een affaire (nog voor de bruiloft) en ze zijn uit elkaar gegaan. In de eerste instantie was ik bang dat ik een rebound zou zijn, maar hier ben ik inmiddels overheen. Dit is meer dan een rebound dat is ook zeker zichtbaar, dus dat terzijde.

Nu is het zo dat er nog best wel gedoe is over het huis, want ze waren in gemeenschap van goederen getrouwd. Zij wil dat het huis verkocht wordt zodat ze meer geld kan vangen (waar ze het ook voor heeft gedaan) en hij wil het houden, waar hij binnenkort antwoord op krijgt. Ze zijn zeker niet als vrienden uit elkaar gegaan wat logisch is, nu heeft ze tot slot ook nog vorige week zondag zijn halve huis leeggehaald en allerlei spullen van hem gejat. Die 4000 euro die ze tijdens hun relatie had gejat was nog niet genoeg. Nu zit hij zonder bestek, glazen, lampen, etc. en nu al spullen inkopen heeft ook geen zin omdat hij niet zeker weer of hij mag blijven.

Tegen mij verteld hij dat hij emotioneel gezien weer op de rit is en dat hij er verder bijna geen moeite meer mee heeft, afgezien medelijden voor haar dat deze vrouw zich zo heeft gepresenteerd naar hun vrienden/familie en naar hem. omdat het duivels is wat ze heeft gedaan.

Ik weet nu ongeveer het hele verhaal, van voor hun bruiloft, tijdens, na, huwelijksreis (waar hij achter de affaire kwam) en het is niet ideaal voor mij, en in het begin had ik er nog heel veel moeite mee om steeds dingen over “haar” te horen. dit gaat wel steeds beter en ik heb ook aangegeven dat we er niet meer zoveel over moeten praten. maar dit omzijlen lukt nog niet erg goed. er liggen nog steeds spullen van haar in zijn huis (schoenen, kleding) en het is best wel genant. Hij heeft gezegd dat hij dit op gaat bergen, maar dan moet hij dit ook doen! aangezien hun relatie beëindigde in juli.

Er is een ding waar ik moeilijk mee om kan gaan. Van de week lag ik bij hem in bed en hadden we het er weer over. Mede omdat ik ook erg nieuwschierig ben, maar vaak verteld hij zelf toch alles al dus hoef ik niet veel dingen te vragen. Hij zei: Niemand en ook ikzelf niet hebben ooit gemerkt dat ze een affaire had, ik bedoel, ons seksleven… en toen onderbrak ik hem van HO dat hoef ik niet te horen.

Maar nu 2 dagen later gaat het nog steeds rond in mijn hoofd dat ik dit echt niet leuk vond. Had liever gehoord dat hij een slecht seksleven had, haha. maar goed, we hadden afgesproken er niet meer over te praten, alleen als ik echt wat wilde weten mocht ik het uiteraard vragen. (zei hij). Maar nu zit ik dus in twijfel of ik het kan aankaarten dat ik dat niet leuk vond of dat ik het van me af moet zetten voor de goede orde, want het zou betekenen dat ik dan WEER over haar begin inprincipe.

Het is een heel lulverhaal, maar ik moest het echt even kwijt…

liefs

je moet het aankaarten dat je het niet leuk vond. je moet daar over praten. want als je het van je af probeert te zetten krop je het in eerste instantie op lijkt me want het zit je dwars en je vind het niet leuk. succes :slightly_smiling_face:

Ja idd, maarja aan de andere kant ga je dan ook weer beginnen over dat onderwerp. Dus is het het dat wel waard? misschien dat ik het zeg zodra ik hem in het echt zie, komt zowiezo anders over denk ik. Ik zie hem volgende week vrijdag weer, en dan ga ik sowiezo wel zeggen dat hij die kleding en andere spullen nu echt moet opruimen en dat we dat nu gaan doen. want hij is daar nogal laks in. zegt steeds dat hij het wel gaat doen, en ik weet dat hij het onwijs druk heeft op dit moment, maar volgende week hebben we het hele weekend dus dan ga ik het gewoon een beetje “eisen” op een lieve manier. Zodat ik wel mn standpunt kan maken. En als we er dan toch over praten kan ik dat seks-ding ook nog wel aankaarten…

Luister, je geeft zelf aan dat het gesprek mede door jou nieuwsgierigheid op gang is gekomen. En hierdoor heb je iets gehoord wat je niet wilde horen.
Wat dat betreft zijn er twee dingen die je best doet. 1. als je afspreekt om er niet meer over te praten, begraaf dan het onderwerp. Best nog, begraaf haar (figuurlijk he!) Doe al die spullen in een doos en zet het buiten bij het vuilnis (of doneer aan kringloop). Haar aanwezigheid stoort je duidelijk en daar moet dus een einde aan komen. Ik denk dat dit ook zal hebben met die ‘jaloezie’ of ‘onzekerheid’. Dit brengt mij op punt 2: zet het van je af. Hij is nu met jou samen en al hetgeen dat ervoor was is niet meer relevant. En dat zijn two-faced feeks nog iets goeds te bieden had in bed tijdens hun relatie is wel het minste dat ze voor hem had mogen doen.

@Rosehip THANKS! jouw bericht doet me echt goed.

Ik ‘moet’ hier eigenlijk niks over zeggen want ik zit zelf ook erg met mijn vriends verleden.
Maar, ‘objectief’ gezien kan ik wel zeggen dat je het misschien zo kan bekijken: oké de seks tussen hen was dus niet slecht, maar bedenk maar dat hij daar nu écht niet meer van kan genieten. Als hij er aan terug denkt (wat hij waarschijnlijk al niet meer doet) kan hij nog wel bedenken dat het goede seks was, maar hij zal het nooit meer los kunnen zien van wat ze hem allemaal heeft aangedaan. Hij zal waarschijnlijk altijd meteen een gevoel van verraad / negatieve emoties erbij krijgen. Als hij daarentegen aan de seks met jou denkt zal hij daar positief over zijn, het is recenter, hij kan er nú nog van genieten, én hij zal er een gevoel van liefde bij krijgen. Ik hoop dat dit je een beetje helpt? :hugs: