Hoe ermee omgaan?

Hi!
Ik kreeg gisteravond een smsje van m’n vriend, dat het niet goed gaat met z’n hondje. En vannochtend kreeg ik het bericht van: ‘‘Terry is overleden… Ben er behoorlijk kapot van’’ (14 jaar, en gekregen als pup). Ik ga vanmiddag naar hem toe, dat had ik vorige week al besproken met hem. Alleen, ik weet écht niet hoe ik er mee om moet gaan. Als iemand gaat huilen, voel ik me machteloos, en heb ik geen flauw idee wat ik moet doen.

Zelf ben ik er ook kapot van overigens, maar ik wéét niet hoe ik er mee moet omgaan.

Je kan denk ik niet meer doen dan hem zo goed mogelijk troosten, en als het op huilen aankomt is het ook niet zo erg als je niks weet te zeggen, als je er maar voor hem bent op dat moment vind hij dat denk ik al heel fijn. :slightly_smiling_face: Zeg gewoon tegen hem van, joh, ik vind het ook heel moeilijk, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik ben er voor je.

wat hierboven staat … :slightly_smiling_face:
denk dat het belangrijkst is dat je gewoon laat zien dat je er voor hem bent en dat hij bij jou wat troost kan vinden.

Dankjullie :slightly_smiling_face:

Had hem net aan de telefoon, en hij begon te huilen. Toen kreeg ik echt een brok in m’n keel, en begon ik ook. Ik wou voor z’n moeder wat kopen, douche pakketje, zij heeft het ook moeilijk mee, of is dat teveel…?

ik zou eerder een grote bos bloemen kopen, een douche pakketje lijkt me zo gek, als je treurt om je overleden hond :’)

Ik denk niet dat je boodschap ‘Je ruikt naar dode hond!’ wilt meebrengen?

Ja koop een bosje bloemen en ga gewoon gezellig langs.

Mijn lieve hondje moest inslapen, die was 13.
en het was echt huilen toen die naar de dierenarts moest.
maar opzich moest niemand daarna nog heel erg huilen, maar er hing wel echt even een rotsfeer. en ik moest savonds in bed nog even huilen…
zo’n hond word toch echt een ‘maatje’ van je. van een hier kan je ook houden, dat is zeker.
je moet er van te voren niet te goed over nadenken, het komt wel goed (:

Ze houdt niet van bloemen
& ik wil dat niet overbrengen van: Je ruikt naar dode hond.

Ik ga ook, maar ik vind het moeilijk, net alsof ik in de weg loop (op dat moment)

Hmm…geen bloemen.
Dat word lastig.

Ik zou idd geen douchepakketje meenemen, beetje vreemd.
Wat je misschien wel kan doen is een fotolijstje kopen? Dan kunnen ze een leuke foto inlijsten (als ze dat niet al gedaan hebben)
Je hoeft trouwens niet precies iets mee te nemen, gewoon komen is vaak al genoeg.

knuffel hem als hij huilt en laat zien dat je het heel erg vindt voor hem. Succes!

Koop chocola voor die moeder, troostvoer is altijd fijn toch?

chocola of iets anders lekkers vind ze vast fijn. Voor de rest: je kunt niet zoveel verkeerd doen en je vriend is vast blij dat hij wat afleiding heeft