Hoe EpiPen Meenemen?

Ello~

Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn die een EpiPen mee moeten nemen(vast wel), en hoe jullie dat het makkelijkst doen. Er zijn vast verschillende maten en soorten van die dingen, maar die van mij is redelijk groot dus vindt het moeilijk hoe ik hem het beste mee kan nemen zonder steeds mijn hele rugtas bij te hebben. Maar aangezien ik 'm wel altijd bij moet hebben kan het op het moment niet anders.

Iemand een tip?

//Hopelijk staat dit in het goede onderwerp trouwens//

In welke situaties heb je er last van? Ik neem aan dat je op school/studie wel altijd een tas mee hebt? Met uitgaan heb ik altijd een klein schoudertasje mee voor mn pasjes en mobiel, daar zou ook wel een epipen inpassen. Dus een klein schoudertasje misschien?

^
Dat is het lastige, het kan door m’n hooikoorts komen(wordt het door versterkt in ieder geval) maar waarschijnlijk ben ik allergisch voor latex, en ik heb contact allergie, dus kan ook niet tegen dingen als huisstof en kan alleen katoen dragen etc.

Ik heb pasgeleden een anafylactische shock gehad, waarschijnlijk door latex(beddengoed/matras , niet mijn eigen) en loop nu dus met dat ding rond tot ik bij een allergoloog terecht kan en die kan uitzoeken waar het door komt.

Ik neem naar mijn werk wel een tas mee, waar 'ie dan in zit, maar als ik bv. naar vrienden ga ofzo neem ik niet mijn hele rugtas mee. Een kleine schoudertas heb ik al over gedacht inderdaad, maar ik wou graag eens weten wat anderen hier van denken aangezien dit nogal nieuw is voor me :wink:

Thanks voor je antwoord!

Ik zou het in een tas doen die je makkelijk bij je kan hebben en waar het in kan. Zoals een schouder/heup/handtas.

Hoi!

Heb je er 1 of 2? Ik draag er altijd 2 bij mij en heb daar een etui van het merk zelf van… Super handig om ook antihistamine bij in te steken…

^
Ik heb er 1, zou kunnen dat wanneer ik precies weet waar ik allergisch voor ben dat ik er nog 1 krijg.
Hij zit jammer genoeg niet in een etui.

Ah oké! Ik heb er 2 omdat ik bij een anafylactische reactie na het zetten van de eerste, binnen 10 minuten extreem drop in m’n bloeddruk dus dan moet ik een tweede.
Die etui + instructiekaarten/voorbeeld epipennen (voor instructie) kun je bestellen op www.epipen.nl
Je kunt daar ook de datum van je epipen registreren, zodat je 4 weken voordat ie vervangen moet worden een melding krijgt per mail of SMS. Super handig!
Ben je erg geschrokken? Dit was je eerste reactie?
Ik had er toevallig vorige week nog een… Niet fijn dit!

^
Oh dat klinkt inderdaad handig, zal er eens naar kijken, dankje!
Ja, ik ben er de hele week nog rot van geweest. ‘Gelukkig’ was het tijdens een opname in een psychiatrisch ziekenhuis, dus er was verpleging dichtbij(waar ik heen was gegaan omdat ik zo’n jeuk had en niet kon slapen, wat mijn redding is geweest volgens de arts daar omdat ik uit bed/bij de waarschijnlijke bron ben weggegaan.)

Voelde me gewoon klaarwakker en ineens pleur ik op de grond. Pols viel weg, bloeddruk meter deed het niet eens meer en kon niet meer normaal praten. Dus was wel erg geschrokken. :flushed:

ik ben aan veel heel allergisch dus moet ik altijd mijn epipen bij hebben. Ik heb een appart zakje voor mijn medicatie dat ik altijd bij moet hebben. Ik verander het naargelang de situatie. Op school zit hij in mijn boekentas en in onze ziekenklas. (die is altijd open) als ik naar een feestje ga neem ik altijd een handtas mee, naar de jeugdbeweging of sportclub zit hij gwn in mijn rugzak.

XXX