Hoe eet jij je brinta/bambix/pap?

Hee meiden!

Ik ben de laatste tijd weer helemaal gek van brinta. Komt vast door het koudere weer. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het eten? Ik eet het nu vooral met pure hagelslag of met suiker maar er zijn vast nog wel meer variaties te bedenken. Ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:.

Liefs!
Florencia

*roept LOVESOME* :grinning:

Ik eet trouwens havermout en ik doe er soms fruit doorheen, zoals stukjes banaan of appel. En dan nog met wat kaneel of vanille extract :slightly_smiling_face:

Havermout heb ik volgens mij nooit gegeten. Is dat een beetje hetzelfde als pap? Wil ik ook wel een keer proberen eigenlijk :slightly_smiling_face:

Ja alleen havermout heeft wat meer structuur vind ik. Ik doe mijn havermout altijd in een bakje en doe er daarna kokend water bij, en dat laat ik staan. De havermout neemt dat water dan op en dan wordt het best fluffy :slightly_smiling_face: en daarna alle dingen erbij zoals suiker en dan nog even in de magnetron om het opnieuw te verwarmen.

Ga ik een keer proberen. Alleen met water lijkt me niet zo lekker… Kan het ook met melk?

Niet, gadverdamme zeg!

Ik doe altijd gemixte chocoladehagelslag door m’n brinta. En ik maak m’n brinta heel dun, als het dik is krijg ik het echt niet naar binnen.

Ja

Ja met melk is de normale manier ja :grinning: ik probeer alleen niet teveel melk binnen te krijgen, vandaar. Maar met melk kan het ook ja (:

:bowing_man: hahaha

Ik eet iedere dag én Brinta én Havermout.
Havermout eet ik 's morgens:
Op 2 manieren meestal:

1. Melk op fornuis, havermout erin roeren, opwarmen, dan cacao erin gooien en schepje suiker, bosvruchtjes (die uit de diepvries @AH) erbij, noten mix en kokos erbij, even laten staan en je chocoladehavermoutnotenkokosfruit pap is ready 2 eat.
  2. Melk op fornuis, havermout erin roeren, opwarmen, dan kaneel erin gooien en schepje suiker, appel in kleine stukjes (of geraspt) erbij, dit nog even laten koken, noten mix en rozijn erbij, schep kokos erover (evt ook cacao) & je notenappeltaarthavermout pap is ready 2 eat.

Brinta eet ik voor het slapen, dus houd het simpel:
vol pasta bord melk opwarmen in magnetron, cacao en evt. suiker erdoor gooien (=chocolademelk) brinta erbij, zorgen dat het TE dik word (nee, hoeft niet, vind ik gewoon lekker), nootjes en kokos erdoor. En klaar.

Zo doe ik het nu dus. :slightly_smiling_face:

Oh en mijn melk = eigenlijk sojamelk suikervrij, maar dat boeit eigenlijk niet… ik heb koemelkeiwit - intolerantie. Maar kan prima met normale melk :slightly_smiling_face:

Vruchtenhagelslag

Chocoladebrinta voor in de avond met appel, kokos en gemalen nootjes (lijkt zo overigens op Havermout door de noten :stuck_out_tongue: )

https://www.facebook.com/ajax/messaging/attachment.php?attach_id=38baa690acc917f7183493ea8e3aa57a&mid=id.290633417703541&ext=1349440915&hash=AQCmbPU9Ljf2SQQ6

En JA, is mijn foto :wink:

@Morumbi; met water vond ik het niet weg te krijgen :’) haha. Gelukkig maar trouwens, ik wil nog steeds aankomen!

eh niet. Toen ik klein was at ik het bij uitzondering met hagelslag maar ik vind het echt niet lekker.

@LOVESOME; jou varianten klinken echt lekker, haha. Wat voor kokos gebruik je? Dat hebben we volgens mij nooit in huis.

mooi zo :slightly_smiling_face:
Ik haal het bij de Toko, geraspte kokos. Heb een kilo voor 2 euro, haha.
Maar je kan het ook gewoon in de supermarkt halen. Weet je die hoek van Conimex, de hoek met boemboe en curry pasta’s ? In die hoek ligt ook geraspte kokos, meerdere merken/hoeveelheden :slightly_smiling_face:

Ik zie je foto ook niet nee. Ben ook wel benieuwd :wink:. Oooh dan ga ik morgen even kokos halen. Ik hou echt van kokos dus door de pap is het vast heel lekker :slightly_smiling_face:

en nu?

https://www.facebook.com/ajax/messaging/attachment.php?attach_id=38baa690acc917f7183493ea8e3aa57a&mid=id.290633417703541&ext=1349440915&hash=AQCmbPU9Ljf2SQQ6