hoe een afbeelding 'doordrukken' op schildersdoek?

hee dames,
ik heb een vraagje aan jullie!
ik ben een schilderijtje aan het maken,
en nu heb ik een afbeelding,
en ik wil de omtrek daarvan ‘doordrukken’ op het doek.
Nu kwam mijn moeder met het idee krijt,
maar dat hebben we niet in huis!
Potlood/stift helpt niet, dat drukt niet door!
alvast bedankt!
xx

De achtergrond is trouwens feloranje,
als dat belangrijk is haha !

up up !
echt niemand die me kan helpen?

carbon-papier? Dat leg je tussen de afbeelding en het schildersdoek, en dan krijg je een afdruk (het papier is blauw, dus de lijnen worden blauw) in het blauw.
Succes!

ter info: je moet het carbonpapier met de gladde kant naar boven leggen, vervolgens leg je gewoon de afbeelding op het carbonpapier en trek je met een potlood de lijnen over. Ik gebruik het vaak met tekenen, als je een afbeelding wilt hebben ergens op. Het is wel handig :wink:
Kijk wel uit met fouten: het is namelijk niet uitgumbaar dacht ik. Moet je even nakijken.

wat je ook kan doen is je eigen papier maken! :slightly_smiling_face: (je eigen carbon papier dan hea!:P)

je hebt een overtrek papiertje, en die leg je op de afbeelding.

• dan trek je de afbeelding over.
  • dan draai je je papiertje om en trek je hem nog een keertje over.
  • dan leg je hem op het doek en trek je het nog een keertje over.

Dan krijg je het gewoon in potlood en kun je nog gummen!:slight_smile: met overtrekken op het papiertje moet je alleen wel heel dik drukken want anders geeft het niet af! :slightly_smiling_face:

ik doe dit altijd en het werkt bij mij gewoon heel goed! :slightly_smiling_face:

de achterkant van de afbeelding helemaal inkeuren met houtskool, de houtskoolkant op het doek leggen, de afbeelding overtekenen en dan heb je een afdruk. alleen heb je wel lelijke vegen van die houtskool. dat kun je weghalen of je schildert eroverheen.
succes

ja en als je doet wat footje zegt maar dan met potloden heb je het houtskool gezeur niet :wink:

maar misschien is dat een helderdere uitleg :wink:

carbonpapier! :grinning: