Hoe dring ik binnen?

hi,

Nu ik 4 Havo doe, zit ik dus bij elk vak met verschillende mensen in de klas,
bij de meeste vakken zit ik wel met een vriendin samen,
maar bij andere vakken ken ik ook bijna niemand (onze school is gefuseerd)
bijvoorbeeld bij Duits,
Iedereen zit al naast iemand,ze hebben al hun groepjes,en ik weet echt niet hoe ik daarbij kan horen.
want als we bijv. excursies hebben,moet ik alleen. dat wil ik niet.

help :frowning_face:

p.s. Ik heb bij andere “hoe maak ik vrienden” topics gekeken,maar die gaven niet echt antwoord op mijn vraag.

Dat probleem heb ik ook een beetje.
Alleen ken ik iedereen in mijn klas wel, alleen ga ik niet echt met hen om. Vaak zit ik bij vriendinnen, maar soms dus niet. Er zijn wel een paar aardige meiden wanneer ik zonder mijn vriendinnen ben, alleen die zitten dan ook altijd in ‘stelletjes’ bij elkaar.
Ik zit in het laatste jaar van mijn school, dus ik kan me gewoon op school richtten zonder al te veel vriendjes te maken, zegmaar.
Misschien je af en toe gewoon bij andere mensen mengen? Als je je steeds afzondert dan zullen ze je ook met rust laten, dus misschien gewoon proberen met hen mee te doen ofzo?

Dat probleem heb ik nu ook, ik ben blijven zitten samen met 1 vriendin en een vriendin van haar (die ik niet eens mag :\ )
Er zitten nu bijna alleen maar meisjes in mijn klas en volgens mij zijn ze over het algemeen wel aardig, maar ze hebben allemaal al ‘groepjes’ gevormd en daar kom ik niet zomaar tussen denk ik… Maar ik heb ook geen zin om nog 4 jaar vriendloos in die klas te zitten.

Misschien kun je gewoon bij wat andere mensen gaan staan als je staat te wachten op de leraar ofzo? Ik weet het ook niet echt :’)

Up.
Misschien kun je in de pauze vragen of je een keer bij ze kunt komen zitten?

Gewoon naast iemand gaan zitten. Of anders voor de mensen die je aardig lijken gaan zitten, dan kan je je altijd omdraaien om met ze te praten :wink:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[message=6066217,noline]DANGERZONE schreef op 11 September 2010 @ 18:23[/message]:
[b]Dat probleem heb ik ook een beetje.
Alleen ken ik iedereen in mijn klas wel, alleen ga ik niet echt met hen om. Vaak zit ik bij vriendinnen, maar soms dus niet. Er zijn wel een paar aardige meiden wanneer ik zonder mijn vriendinnen ben, alleen die zitten dan ook altijd in ‘stelletjes’ bij elkaar.
Ik zit in het laatste jaar van mijn school, dus ik kan me gewoon op school richtten zonder al te veel vriendjes te maken, zegmaar.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[/b]
Misschien je af en toe gewoon bij andere mensen mengen? Als je je steeds afzondert dan zullen ze je ook met rust laten, dus misschien gewoon proberen met hen mee te doen ofzo?

haha heb precies hetzelfde.

Ik had een heel andere gedachte toen ik de titel las

Beetje verkeerde categorie he?

Kun je niet een beetje tegen mensen aan praten tijdens de excursie en meelopen en zo maar de opdrachten uiteindelijk zelf maken? Misschien kunnen jullie elkaar nog wel helpen, zo maak je ook contact!

Begin met ‘Hoi!’ zeggen als je ze ziet. En als je voor 't lokaal staat te wachten, ga praten.