Hoe doen ze dat?

Ik heb tegenwoordig behoorlijk wat make-up en cremetjes, maar nu zoveel dat ik het allemaal niet op krijg voor de houdbaarheidsdatum is bereikt. Hoe doen al die beautybloggers dat toch? Vervangen ze serieus elke keer alle make-up wanneer de houdbaarheidsdatum bereikt is? Of denken jullie dat ze het gewoon allemaal opmaken?

Nu the main question: wat doen jullie? Vervangen jullie eens per jaar de hele meute of letten jullie niet op de datum?

zolang het goed blijft op mijn gezicht vervang ik het niet.

Ik denk dat ze de dingen die ze fijn vinden zelf houden en heb vaak gehoord dat ze weggeven.

ik let eigenlijk niet echt op de data die er op vermeld staan! maar ik heb dan ook niet super veel make-up etc. moet ik zeggen.

Ik let niet op de datum. Pas als iets vreemd ruikt, er vreemd uitziet of écht te oud is gooi ik het weg.

ik gooi het ook niet gauw weg. mijn mascara wel na 3maand, omdat ik gevoelige ogen heb, das het enige

wahahah ;’)

Ik gooi het weg als het vies, oud, raar of op is. Verder boeit het me niet veel. Als de producten in de winkel komen, zijn ze meestal nog 2-3 jaar goed. Tenzij je een wat natuurlijker product hebt, dan wel minder. Dan kan er opzich nog wel een half jaartje bij vind ik.

Alles wat met huidverzorging (bv bodylotion) te maken heeft of dicht bij mijn ogen komt (mascara) gooi ik weg als het over tijd is, bij de rest kijk ik hoe het eruit ziet.

Let nooit op de datum gooi het pas weg als het oud is ofzo.

wtf heeft make-up een houdbaarheidsdatum dan. ik gebruik het gewoon totdat het gaat klonteren/plakken enzo

beautybloggers gooien echt niet alles weg hoor, als het over datum is. Ik zelf trouwens ook niet, tenzij het er heel raar uit ziet.

Die houdbaarheidsdatum moeten ze er verplicht opzetten. Je kan het gewoon gebruiken als het nog goed is.

Dubbel >.<

De houdbaarheidsdatum hoef je eigenlijk niet naar te kijken. Een cosmeticabedrijf moet gewoon zo’n datum erop zetten. Een product is pas “over de datum” en dus niet meer bruikbaar wanneer het gaat stinken. Lipgloss krijgt namelijk een rottende geur wanneer hij over de datum is. Hij kan een half jaar, soms wel een jaar langer meegaan dan de houdbaarheidsdatum. Filmpje over houdbaarheid producten!
Ik let ook niet op de houdbaarheid.

Ik doe t weg als het product slecht wordt.
Bij bvb cremes van de dokter staat het er vaak ook alleen op omdat het dan iets minder gaat werken, ach.

Ik gebruik het tot het op is of lelijk wordt.

ik let daar echt niet op hoor…
als lipgloss wat chemisch gaat ruiken ; weg
als mascara op/klonterig/irriterend word ; weg
voor de rest gebruik ik geen foundation…

Heeft make up een houdbaarheids datum?