Hoe doen jullie dat met sieraden?

Sorry als dit verkeerd staat

Mijn sieraden liggen allemaal door elkaar heen. Een dikke bende dus.
Vandaag ben ik er mee bezig geweest om het op te ruimen. (moet er nog wel mee veder) Maar ik heb tot nu toe echt zilver en het nep gescheiden.
Maar nu vraag ik een paar dingen af hoe jullie iets doen.

Liggen je echt zilver en nep ook door elkaar heen?
Hoe ruimen jullie je sieraden op?
Hoe maken jullie het nep zilver schoon?
Hoe maken jullie echt zilver schoon, met en zonder steentjes?
Wat doen jullie met sieraden die jullie nooit meer dragen?
En wat doen jullie met sieraden die kapot zijn?

Ik heb een kartonnen doosje (van een telefoon ofzo ooit)
Daar heb ik met een mes gaten in gemaakt en daar doe ik mn mooiste ringen in (als een soort van ringenhouder) en in het doosje heb ik de rest van mn ringen
M’n armbanden heb ik aan een houten staaf hangen (de mooiste) en de rest in een doos.

kettingen/ oorbellen/ horloges enzo zitten allemaal gescheiden in opbergdoosjes.

ik heb zo een doos met allemaal vakjes, de kettingen, armbanden, oorbellen liggen allemaal apart en de ringen in allemaal kleine doosjes

Ik organiseer het niet op zilver en nepzilver ofzo, gewoon kettingen bij elkaar en ringen bij elkaar.

Kettingen heb ik hangen aan een plank met spijkertjes, die in mijn kast staat.
Ringen liggen in een grote kralendoos in mijn ladenkast.
Armbanden heb ik niet zo veel van (is irritant bij typen en schrijven), dus die liggen gewoon in een bakje in mn ladenkast.

Ik maak alles gewoon schoon met een droog doekje.

Sieraden die ik niet meer draag biets ik aan mijn zus of moeder of ik verkoop ze gewoon op marktplaats.
Sieraden die kapot zijn, die niet zo duur waren, gooi ik gewoon weg. Echt dure sieraden heb ik niet, behalve een ring die ik van mijn ouders heb. Als die kapot zou gaan, zou ik m laten maken bij de juwelier.

Oorbellen heb ik zon rekje voor en voor mn piercings ook. ringen heb ik in zon thee bakje met die vakjes (geordend in goud/nepgoud, zilver/nepzilver en ringen met een steen en daaronder liggen 2 horloges en wat armbandjes.
mijn kettingen hangen aan hangertjes aan de muur

paaltjes op een plankje, onderaan degene die ik bijna nooit draag, boven die ik vaak draag, niet te hoge paaltjes natuurlijk! haha

het echte zilver bewaar ik in een doosje met watjes, hierdoor verkleurd het veel minder snel en hoef je het dus ook niet steeds te poetsen.
ik maak het echte zilver schoon met zilverpoetsdoekjes, weet niet waar ze vandaan zijn want ze zijn van mijn moeder ;p.

verder heb ik een sieradenrekje, een soort boompje. daar hang ik alles aan wat geen zilver is, en dat verkleurd idd wel eens, maar heb niet zoveel nep zilver. weet eigenlijk niet hoe ik dat schoonmaak. Mijn ringen heb ik in een klein doosje, ook met watjes, omdat de meeste ringen zilver zijn.

ik zou absoluut niet nepzilver en echt zilver door elkaar leggen, hierdoor verkleurt het echte zilver echt megasnel! het verkleurt het minste snel als er weinig lucht bij komt, dus in een doosje.

hoop dat je hier wat aan hebt :wink: succes! xx

Dure sieraden berg ik op in hun orgineel doosje met niks anders er bij gepropt.
Goedkope kettingen die ik draag hang ik aan zo een muurhanger in de vorm van een hart
Goedkope oorbellen zitten samen in zakjes geordent op soort [dus knopjes bij elkaar, iets grotere bij elkaa] en die hangt ook aan mijn hart.
Goedkope horloges heb ik aparte doosjes voor waar ik ze met 2 a 3 stuk in doe.
Goedkope bedel armbanden heb ik in papieren zakjes [die paarse van lucardi] samen
Goedkope armbandjes met kralen en bangels heb ik rond een blik.

Niet, Ik coat ze van te voren met doorzichtige nagellak.
Worden ze toch vies/verkleurd gooi ik ze weg

Zilverpoets

Dure in orginele doosje ik een ladekastje. De rest in plastic bakjes van de ikea ook in het kastje.
Of ik geef ze weg / gooi ze weg

Heb ik in een apart doosje. Die ik mogelijk repareer

Ik heb me favoriete sieraden apart van de sieraden die ik nooit draag. Bij me favoriete sieraden liggen meer echt zilver en goud en die andere zijn eigenlijk alleen maar neppe.

Ik heb best veel sieraden dus ik heb een jewelry organizer. Zoals op de foto, en dat keer 3 (niet mijn foto!).

http://i42.tinypic.com/357ok21.jpg

Liggen je echt zilver en nep ook door elkaar heen?
Zie foto.
Zie foto.
Niet.
Zilverpoets.
Ik draag alles.
Weggooien of kijken of ik er nog iets leuks van kan maken.

En datzelfde als bovenstaande geldt ook voor mijn goud, aangezien ik meer goed dan zilver draag.

Ik heb alles in een of ander sieradenkistje, maar dat is nogal een puinhoop :stuck_out_tongue: de sieraden die ik bijna elke dag draag, heb ik op m’n bureau.

@ Chanel, Dat is echt super mooi om het op te ruimen.

Ik krijg trouwens mijn echt zilver oorknopjes met steentjes niet schoon. Ik heb een trilbakje en daar gooi ik ze altijd in met water en tandpasta. Mijn sieraden zonder steentjes worden er schoon van. Maar die met steentjes blijven dof. Iemand een idee hoe ik de steentjes mooi zilver krijg?
Hoe duur is zon zilver poestdoek? en hoelang doe je er mee?