Hoe doen jullie dat met hardlopen?

Ik wil gaan hardlopen en ik lees overal dat je bijv. 1 minuut moet rennen en dan 1 min. lopen (ik zeg maar wat)
Maar hoe doen jullie dat met de minuten tellen zegmaar. Kijken jullie op je telefoon of de minuut voorbij is of zetten jullie je wekker, een stopwatch misschien? Ik weet t niet zo goed, iemand tips ofzo?
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

edit: andere tips over hardlopen zijn ook welkom :slightly_smiling_face:

Doe krachttraining, zomaar gaan hardlopen zonder krachtige spieren verhoogt de kans op blessures enorm en is heel slecht voor je spieren. Hoe je die minuut bijhoud? Geen idee. Ik ga naar de sportschool dus daar geeft dat apparaat dat aan.

Download Start to Run, dan hoef je het zelf niet bij te houden en heb je ook nog muziek (welliswaar niet fantastische muziek maar oke)

Idd podcasts (start to run of couch25k), of app downloaden, als je in app store zoekt op “5k coach free” krijg je een app waar je eigen muziek in kan zetten en die dan aangeeft wanneer je moet rennen of wandelen.

Loop met sporthorloge of neem je telefoon mee en download een hardloop app. Kun je instellen hoe je wilt lopen en hij piept dan wanneer de minuut voorbij is :slightly_smiling_face:

Dankjullie wel! :slightly_smiling_face:

Ja ik ben al een tijd bezig met krachttraining maar merk dat t niet helemaal mn ding is. Sowieso doe ik ook al hockey, maar vind t wel lekker om ook nog een beetje te rennen! maar wel bedankt voor je tip! :slightly_smiling_face:

Kan idd gewoon in het hardloop topic.

Ik heb op mijn ipod een stopwatch, daarmee meet ik dat gewoon. Kan gewoon terwijl m’n muziek aanstaat

Ik ren gewoon totdat ik echt moe ben, en dan ga ik een stukje lopen. Ik vind persoonlijk dat je beter naar je eigen lichaam kunt luisteren dan naar zo’n hardloopapp.

Je pusht jezelf net ietsjes verder dan je denkt te kunnen met een programma. Dat vind ik juist het fijne. Plus je merkt dat je progressie maakt, hebt elke week of les weer een nieuw doel.

Ja je heb zat apps die je gewoon coachen terwijl je bezig bent en zeggen wanneer je wat moet doen.

Runkeeper is ook fijn (Gratis App).
Dan kan je zelf een training invullen, met je eigen muziek. Vind ik persoonlijk fijner.
Hij piept dan op de tijden die je invult! :grinning: