Hoe doe je dit?

Hey! Een paar dagen geleden zag ik het onderstaande plaatje op een blog en ik vraag me af hoe je zoiets doet zoals die 2011 dat daar staat. Ik werk met Photoscape en/of Picnik, kan het daarmee en hoe dan? Alvast bedankt!

http://i463.photobucket.com/albums/qq356/shopperellablog/images/happy2011.jpg

Uhm met word art en dan een afbeelding kiezen… Maar ik denk dat dit anders is gedaan, want dit is veel mooier xD

Ik kan het je zo niet uitleggen, want ik ken de programma’s niet waar je mee werkt. Ik weet dat je zoiets wel makkelijk zou kunnen maken met adobe photoshop. Ik werk zelf met adobe photoshop CS5. Die kun je wel downloaden via torrents. En er zijn ook heel veel tutorials op internet, hoe je dingen maakt, ook zoals deze.
Succes :slightly_smiling_face:

Met photoshop kan dit als volgt:

1. open het plaatje dat je wilt als achtergrond en maak hier een laag van
  2. maak een nieuwe laag aan en maak deze helemaal wit
  3. maak weer een nieuwe laag aan en typ hier je tekst (in het zwart)
  4. zet de laagvolgorde als volgt: bovenaan je achtergrond, als tweede laag je tekst en onderaan je witte laag.
  5. klik met je rechtermuisknop op de bovenste laag en kies ‘create clipping mask’
  6. klaar!

heel gemakkelijk (:
als je geen photoshop hebt kan ik je niet helpen… sorry!

Zou jij mij een torrent kunnen sturen van photoshop CS5 ik werk nog steeds met CS3… toen ik CS5 ging downloaden had ik meteen een virus. =(

beetje offtopic

Ik werk met PhotoFiltre (gratis te downloaden) en daarmee kan het ook heel gemakkelijk!

• typ je gewenste tekst, liefst een beetje dik lettertype
  • Je hebt zo’n menu aan de rechterkant waar je kleur kan kiezen enzo, daaronder staat een soort toverstokje, als je daarop klikt staat staat er tolerance en daaronder color wat je kan aanklikken.
  • klik op het hokje bij color en daarna op je tekst
  • nu zoek je een leuke print op voor je tekst
  • kopieer hem
  • klik met rechts op je tekst en dan paste in.
  • Klaar!!

hoop dat je er wat aan hebt, heb het zo duidelijk mogelijk uitgelegd

Ik werk met een ander programma, maar ik heb ook photoscape, en dat is meer een standaard dingetjes-programma, daar kan je dit niet mee doen. Met picnik al helemaal niet :slightly_smiling_face: