Hoe doe je dit met je haar?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lqduai0Rkq1qjd9b0o1_500.jpg

Iemand enig idee? Ik vind het echt super… ook het uiteinde van die vlecht. Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen…

Die vlecht is gewoon een visgraatvlecht met een doorzichtig elastiekje geloof ik (:
de rest weet ik ook niet

vraag de kapper

ik denk dat het haar over ene knip valt,
nogal raar om uitteleggen, misschien staat er iets op youtube, succes :slightly_smiling_face:

Je maakt een gewone staart, deze haal je tussen je haar door net iets achter het elastiekje volgens mij, en dan maak je een vlecht.

waarschijnlijk heeft ze het omhoog gezet met een of andere klem, en die vlecht is inderdaad gewoon visgraatvlecht met een doorzichtig elastiekje.

Volgens mij zit er wel een klip bovenin. :’)
En onderin is een doorzichtig elastiekje.

Verder weet ik het ook niet! sorry.

bij de drogist heb je een soort pen die je op een manier door je haar moet doen en dan krijg je dat effect aan de bovenkant van haar hoofd. en dan moet je het zelf nog vlechten…

zo denk ik;
maak eerst een losse visgraatvlecht, doe aan het uiteinde een dun doorzichtig elastiekje, en haal dan de vlecht onder je haar door naar boven of zet het omhoog met een klem. (:

Denk eerst een rommelige staart in je haar,
hoe je die bovenkant krijgt, geen flauw idee, misschien wat heyallesgoed zegt.
Dan losse visgraatvlecht en een doorzichtig elastiekje.

je verdeelt je haar in 3 delen. 1 verticaal deel bij je linker oor. het middengedeelte. en een verticaal deel bij je rechter oor.
je pakt die 2 verticale delen bij je oren en die rol je lichtjes. die 2 gerolde/gekrulde plukken zet je achter op je hoofd vast met speltjes.
ter hoogte van die speltjes maak je met alle 3 de plukken 1 staart.
dan doe je je staart (dus de kant bij de puntjes) door het voorste gedeelte van je staart heen (dus nog voor je elastiekje, waar je hoofdhuid zit zeg maar). nu heb je een soort knoop gemaakt in je haar. let goed op je kan je staart er aan de bovenkant (dus aan de kant van je kruin) maar ook aan de kant van je nek erdoor heen doen. voor deze look moet je hem dus van onder (aan de kant van je nek) zo naar boven proppen door al je haar heen zodat je haar over je elastiekje/klipjes heen valt als op het plaatje.
dan vlecht je deze pluk haar in als een vissengraat.
je vlecht eindig je met een doorzichtig elastiekje.

ik hoop dat je het snapt :stuck_out_tongue:

Hmmm… Dat bovenste moet idd wel met een clip gedaan zijn, maar welke?

Ik denk dat het zo’n omgekeerde staart is, met daarin een vissengraatvlecht?
Dus zegmaar een staart maken, vervolgens boven je elastiekje een ‘gat’ tussen je haar maken, en je staart door dat gat trekken. Dan kun je in die staart een losse vissengraatvlecht maken.

Hmm zou de bovenkant niet vastgezet zijn met een krulspeld ofzo? Het rolt er zo mooi in een ronde vorm overheen…

Voor een omgekeerde staart is het echt veel te netjes gedaan… eens kijken naar spelden.

Wauw heel mooi! Ik kom niet veel verder dan wat hierboven al staat.

Ik denk (dus weet het echt niet zeker) dat je eerst een staart moet maken en dan net boven je elastiekje je haar in twee verdelen, dan de staart langs onderen door de scheiding (die je dus krijgt door het haar in twee te verdelen) dat vastzetten met een schuifje anders ‘valt’ het zegmaar en dan een visgraat…

Edit: ik lees net hierboven dat dat hele gedoe dus gewoon een omgekeerde staart heet ;d

Ik denk zo:

• je neemt aan elke zijkant van je hoofd twee plukken haar
  • die draai je naar binnen en zet je vast met een speldje
  • vervolgens maak je een staart met die plukken erin, speldjes doe je eruit en normaal gezien blijft het zo zitten
  • je steekt je haar op met een dikke, kleine, maar stevige speld, de rest laat je over de speld hangen
  • daarna vlecht je voorzichtig het gedeelte dat over de speld hangt, je vlecht alles heel dik en losjes (je kan evt. visgraatvlecht doen als dat lukt)
  • als je wil kan je nu bloemetjes in je haar doen

Zo’n ding heb ik, en je krijgt zeker niet dit effect. Je krijgt meer een staart met een soort gat erin en de plukken ernaast zijn gedraaid. Het kan natuurlijk wel dat dit eerst is gedaan en daarna een speciale klem misschien?