hoe denken jullie over seks? (voor/na huwelijk..)

Wat een zieke reden zeg.

het ging niet alleen daar over hoor, dat is zegmaar hoe het begon.
ik heb het een beetje samengevat ook. (’:

Ik vind het mooi als je het kan bewaren voor na het huwelijk.

tot nu toe denk ik na… maar ik heb nog nooit een relatie gehad dus weet niet als ik een relatie krijg hoe ik er dan over denk…

Dat is écht persoonlijk. Ik had destijds 5 maanden met mn vriend hij was 14 en ik 15 en we waren er wel degelijk klaar voor.

Ik vind dat je dat alleen moet doen als je er zelf klaar voor bent. als het voor beide goed voelt dan is het oke :slightly_smiling_face: naar mijn mening, als je maar niks tegen je wil in doet.

ik had bijna 5 maanden met mn vriend toen we het voor het eerst deden, en we zijn allebei 17. vind ik de ideale leeftijd denk ik, maar dat komt misschien ook omdat ik nooit eerder een vriend heb gehad.

mn leraar filosofie is best wel gelovig en is ook tegen seks voor het huwelijk, kunnen we met de klas grote discussies over hebben, maar het heeft wel iets. dat je alleen jezelf helemaal (lichaam geest etc) geeft aan de persoon waar je de rest van je leven mee wil en zal zijn

Ik vind seks best belangrijk in een relatie, dus voor. Het is wel mooi als je jezelf bewaart voor na het huwelijk - maar voor mezelf vind ik dat onnodig (en te laat). :slightly_smiling_face:

na.
om mn geloof, maar anders zou ik het ook niet zo heel snel doen (iig niet op mn 12de ontmaagd zijn :s), zo zit ik niet in elkaar (:

voor.

Voor. Wel vind ik dat je echt een vaste vriend moet hebben. Een vriend is geen vaste vriend als je 2 weken wat hebt even voor de duidelijkheid.

Ik heb heel lang erover nagedacht. Uiteindelijk besloten om niet te wachten tot het huwelijk maar wel zolang mogelijk proberen te wachten tot iemand waarvan ik echt houd en als ik er echt klaar voor ben…

Nou, ik heb het dit jaar voor t eerst gedaan, veel sneller dan ik had verwacht en heb totaal geen spijt. Bij mij kwam t nogal onverwacht en of ik me nou echt aan m’n gedachtes heb gehouden… :stuck_out_tongue: nee. Maar ik denk dat het ook echt persoonlijk is (:

Ik ben niet gelovig maar ik vind het wel mooi(er) om te wachten totdat je getrouwd bent. Helaas is dat voor mij al te laat dus ik denk dat ik dan gewoon 6 weken voor de bruiloft een slot opzet ofzo haha.

wanneer je er zelf klaar voor bent… Als iemand wil wachten tot na het huwelijk moet diegene dat mooi doen… Bij mij is het daar al te laat voor maar ik zou het ook niet wilen…

Het leven draait om goede seks! :wink:

wel voor het huwelijk, maar ik zou opzich heel graag ontmaagd willen worden door de persoon waar ik de rest van m’n leven mee ga delen, dus zo denk ik erover.

Lekker doen wanneer je er zin in hebt.

Voor.

Ook al ben ik gelovig, ik vind niet dat je per se hoeft te wachten tot na het huwelijk. Mensen die zeggen dat dat móet leggen in mijn ogen vooral zichzelf die regel op. No offence, maar ik vind dat wanneer ik lang samen ben en wil blijven met iemand, seks best kan.

het is ergens een heel mooi gebaar als je je maagdelijkheid bewaart voor na het huwelijk, maar daar is het 1. al te laat voor (bij mij althans)
en 2. is seks niet meer zozeer iets wat alleen nog bij het huwelijk hoort en de voorplanting maar ook voor de lust, waardoor seks na het huwelijk eigenlijk gewoon verwaterd.

Voor.

Precies… anders blijven sommige maagd :grinning_face_with_smiling_eyes: