hoe denken jullie over seks? (voor/na huwelijk..)

Heee. :slightly_smiling_face:

Ik wilde graag eens even weten hoe jullie over seks denken,
en meer zo van wanneer jullie het willen,
na het huwelijk, of voor…

ik ben er wel nieuwsgierig naar. :slightly_smiling_face:

xoxo’

voor.

Ik vind het goed/mooi als je dat kan/wil bewaren voor na het huwelijk. Maar ik vind het zelf on nodig. En het is er ook al telaat voor :")

Nou na word een beetje lastig nu nog xD

Dit ja, haha :’)

na… but dat is ook om mn geloof :slightly_smiling_face:

VOOR het huwelijk.

Voor. Als je het na je huwelijk doet en het is slecht, wat ga je dan doen? :stuck_out_tongue:
Ik vind het wel belangrijk in een relatie. Ik hoor het vaak genoeg dat mensen uit elkaar gaan omdat ze het niet goed vinden, de seks met elkaar. Dan vind ik het zo zonde, want je zal toch ook wel kindjes met elkaar willen en die gaan er niet vanzelf komen.

Voor. Ik zou niet willen dat trouwen garant zou staan voor seks. Niet dat je het met Jan en alleman moet doen overigens. Juist niet, maar het huwelijk moet geen groots symbool zijn naar mijn mening.

okeoke, ja. (:
ik ben wel gelovig, en dan moet je na het huwelijk.
nouja moet, maar dat is gewoon meer om dat je niet gekwetst word als je het doet en als die relatie overgaat.
maar ik denk dat is wel ga wachten, maar niet tot het huwelijk. maar als ik die persoon vertrouw enzo , dan vind ik het wel waard. (:

Hier is al een topic over.

Fine either way. Persoonlijk ben ik groot voorstander van seks voor het huwelijk. Je leert heel veel over iemand door de manier waarop hij of zij je behandelt in bed. Ik zou niet een verbond met iemand willen sluiten waarop je er achteraf achterkomt dat hij of zij helemaal geen rekening houdt met jouw wensen en gevoelens (en ja, dat kan goed gebeuren. Er is niet voor niks sprake van echtelijke verkrachting. Het kan heel goed zijn dat je denkt dat je iemand kent en dat diegene altijd lief en aardig is, maar niet luistert als jij ‘nee’ zegt tegen seks).

Maar iedereen moet doen wat ze willen wat seks betreft. Zolang mensen er mee instemmen en goed geïnformeerd zijn over hun beslissing.

Voor. Wel met je vaste vriend natuurlijk hihi.

Ik ben niet gelovig, maar ik denk dat het mooi is als je het bewaart tot na je huwelijk. Maar ik denk dat je na je verloving ook al lang genoeg hebt gewacht.

Erna!

Dit dus.

voor, maar niet te vroeg.
ik ken mensen die op hun 12e - 15e zijn ontmaagd.
dat vind ik echt te vroeg, ookal heb je al een jaar een vriend ofzo.
zelf ben ik 15, en ik ben er nog echt niet klaar voor.

Ik ben wel gelovig. Ik heb ooit op mijn veertiende met mezelf afgesproken dat ik eerst wil trouwen.
Ik ben nu zestien en denk er nog hetzelfde over, maar wie weet verandert het.

ohja, en er was een aflevering van Sex & The City,
dat Charlotte met haar eerste man ging trouwen, alleen ze hadden het nooit gedaan.
en toen kon hij hem niet ‘up’ krijgen en hadden ze meer problemen in bed.
uiteindelijk heeft dat hun relatie verpest en zijn ze uit elkaar gegaan. (’:

dus ja, voor.