Hoe denk jij over vintage gerecycled bont?

Ik heb een poosje geleden een vintage tas gezien die gemaakt was van suède en echte stukjes gerecycled dierenbont. Het bont dat voor die tas is gebruikt kwam van een oude bontjas af die niet meer werd gedragen.

Nu vraag ik me af hoe jullie denken over vintage gerecycled dierenbont dat een ‘tweede leven’ krijgt als ander accessoire of object?

moeilijk. Ik ben echt zwaaaaaaar anti-bont en zou het dan ook nooit dragen, ook geen vintage bont. Maar misschien is het wel beter dat dit gebeurt zodat een arm dier niet voor niks is vermoord? … hmm.

Bont is bont en ik ben tegen het dragen van bont.

Liever helemaal geen bont, maar recyclen is natuurlijk beter dan er een dier voor laten sterven en het dan weggooien.

Ik vind sowieso bont geen probleem, ik bedoel je eet ook vlees is dat niet zielig dan?
Ik zelf ben vegetariër bijna veganist, behalve dan dat ik wel leren schoenen draag etc. Ik vind dat ik dan wel bont mag dragen.

^ Da’s een heel ander iets.

Ik snap het verschil niet. De dieren worden beide situaties vermoordt voor menselijk gebruik.

Bont blijft bont, wat er achter zit is meer gruwelijk vind ik maar als het dan toch moet liever zo dan idd er weer een onschuldig dier voor te moorden.
oftopic op involved
Vlees wordt trouwens minder problemen van gemaakt omdat mensen het zien als iets dat normaal is. Dat zie je bij bont gelukkig niet want niet iedereen draagt het.

ik vind dat wel prima
nieuw bont kopen zou ik nooit doen want dat stimuleert de bontindustrie maar als je het 2e hands oid koopt stijgt de vraag niet dus gaan ze ook niet meer dieren dood maken
+ die dieren zijn dus toch al dood en dan kan je er maar beter gebruik van maken anders zijn ze al helemaal nutteloos gestorven

Bont is gewoon een not, gerecycled of niet.

ben ik de enige die vegetariers of veganisten echt hypocriet vind, als ze geen vlees eten wnt dat vinden ze zielig, maar leer en bont is echt geen probleem?

Nee en nog eens nee en …nee. Bont is bont, of het nou ‘gerecycled’ is of niet.

En hierboven: ja, ik vind dat ook aardig hypocriet.

Maar nu snap ik jou niet. Als beide voor menselijk gebruik is, waarom vind je het ene dan goed en het andere niet? Dat is toch hartstikke raar dan. Of snap ik het nou niet. Voor beide industrieën worden dieren gefokt speciaal voor de markt, dus daar zit ook niet een bijzonder groot verschil in.

Zie dit niet als een aanval, ik ben gewoon benieuwd naar de wijze waarop jij redeneert.

Noujaa, het is toch wel anders hoor. Vlees is nodig voor voedsel voor de mens (ik ben 4 jaar vegetariër geweest en ik moest echt voedingssupplementen innemen enzo anders had ik constant wel wat vervelends). Daarbij is bont niet echt nodig. Het is warm ja, maar er zijn genoeg warme dingen om te gebruiken voor een jas. Een koe die wordt geslacht voor diens vlees wordt ook helemaal opgebruikt, leder voor kleren, hoeven voor weetikveelwat, zelfs de ingewanden gebruiken ze voor verf of lijm ofzo. Een diertje enkel slachten voor een mooie jas van te maken is wel wat triest.

^^ maar kijk bijvoorbeeld naar uggs, ook leer en bont, maar dan word het schaap ook daarvoor gefokt, maar daarna word er ook vlees van gemaakt dus dan is het een soort van veelzijdig? haha

tja, dat is dan nog steeds beter dan een zeehondje neerknuppelen enkel en alleen voor z’n vacht :’)

Het is beter ja… maar nog steeds: ik ben zwaar tegen bont. :s

Ik zeg niet dat ik het ene goed vind en het andere niet, ik ben niet echt vegetariër meer omdat ik het zielig voor de dieren vind. Ik lust gewoon geen vlees en vis, maar ik draag geen bont hoor.
Ik vind het alleen een beetje raar dat een dier slachten voor vlees als niet zielig wordt bevonden en dat iedereen er op tegen is als een dier wordt geslacht voor bont.

Iedereen moet weten wat hij/zij zelf doet of je nou vlees eet of bont koopt, het is je eigen keuze.

Dat is heel hypocriet. Een vriendin van mij is vegetarisch en raad eens. Ze heeft een mega leren tas en een moscow jas. :s Ze heeft die jas nu wel aan haar zusje gegeven omdat ze hem ‘lelijk’ vindt. Niet dat dat beter is, maar ze draagt die jas tenminste niet meer.