Hoe denk jij over trouwen?

heey

wil je trouwen of alleen samenwonen en waarom?
en op wat voor leeftijd?

ik wil wel trouwen:$
moslim mensen kunne trouwen via de imam en dan ben je getrouwd maar woon je nog niet samen maar dat lijk me echt heel leuk:$
de perfecte leeftijd vindt ik 24

hoe zit het met jou?

Ik denk er niet te veel aan, maar voor later lijkt me het dan wel heel leuk (:
Ik vind de perfecte leeftijd 26 ^^

Ik hoef niet te trouwen. Ik weet niet, maar ik vind het echt niet nodig. Misschien komt dat later nog, ofzo. En ik wil rond mn 30e echt samenwonen en -zijn met iemand. Paar kindertjes erbij.

Meh. Ik ben niet echt geïnteresseerd in het hebben van mijn liefdesleven (soms verdenk ik mezelf ervan een panromantische aseksueel te zijn).

Maar goed. Ik zie wel. Het is niet iets waar ik naartoe werk ofzo. Voor mij is het belangrijkste zelf een leven te hebben, en als daar iemand anders inpast, prima, wat mij betreft.
Ik wil toch geen kinderen.

Maar áls, ALS ik ooit ga trouwen denk ik niet dat het voor ergens in de dertig wordt, zeker niet. Ik wil eerst mijn leven helemaal volledig ervaren.

Niet dat ik ertegen ben ofzo… ik ben er gewoon niet in geïnteresseerd.

Ik wil zeker weten trouwen, vind het heel mooi enzo :'D

Jaa ik wil echt wel trouwen. Vind het altijd zo leuk :slightly_smiling_face: Maar ik denk rond 26/28 ste ongeveer

Verlopig nog niet, het is maar een papiertje

Nee, ik hoef niet per se te trouwen. Ik ben er niet tegen, ik ben er niet voor, ik denk gewoon dat het mijn relatie geen extra waarde zou geven. Als mijn vriend perse zou willen trouwen heb ik er niks op tegen, maar als het hem niet uitmaakt trouw ik denk ik niet.

Mocht ik trouwen dan ben ik denk ik 28 ofzo.

Ik vind het bureaucratische onzin, een hoop gedoe en geregel waarbij je een belofte doet die 1 op de 3 stellen niet eens waar maakt.

Tot de dood ons scheid is een stuk langer dan de meeste mensen zich realiseren, en om die tijd in te korten besluiten ze dan zelf maar te scheiden. Als je niet trouwt hoef je ook niet te scheiden,
wat weer een hoop gerechtelijke procedures, en een hoop geld bespaart.
Het leukste aan trouwen is de trouwdag, daarna begint de ellende want een huwelijk is meer dan een bruiloft alleen.

Er zitten ook nuttige kanten aan trouwen, bijvoorbeeld dat je er je financiele zaken bij vast kan laten leggen. Maar daar zijn veel simepelere/goedkopere oplossingen voor (samenlevingscontract).

En dat trouwen het bevestigen is van de liefde zou best kunnen,
maar als je zeker bent van je relatie zou je geen bevesteging nodig moeten hebben.

Ben het eens met NotAnotherYou.

Mijn vriend wil trouwen, mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit.
Ik zou wel niet zo’n groot trouwfeest willen. Bij mij is het al goed als het een simpel etentje met familie/vrienden is…
& zolang ik maar gelukkig kan zijn met mijn vriend! :slightly_smiling_face:

Voor mij hoeft trouwen niet perse. Maar mocht ik een vriend krijgen die het graag wilt, dan zou ik het wel doen. Maar dan niet met al die onzin erom heen. Gewoon naar de burgelijke stand & daarna met elkaars ouders uiteten ofzo. Ik zou dan pas trouwen als je al een poos samenwoont.

trouwen ehm rond m’n 23e - 25e denk ik
owja voor de topicstarter… wil je alleen via de imam trouwen of ook imam+officieel bij de gemeente weetjewel xD

Ik wil eerst nog 5 jaar studere en daarna een jaar gaan reizen. Als ik dan al een paar jaar een vaste relatie zou hebben, zou ik wel met hem gaan samen wonen, dan moet het wel iemand zijn die ook in het buitenland wil gaan wonen later. Ik hoef niet persee te trouwen, het is maar een papiertje, het hecht geen extra waarde in je relatie, dus om die reden hoeft het niet zo nodig voor mij. Maar het feest zelf lijkt me wel gewoon leuk.

het lijkt me wel leuk om te trouwen… met een mooie jurk enzo!
ik denk dat 28-30 wel een goeie leeftijd is

Trouwen hoeft niet, maar aan de andere kant zou ik wel het ‘eeuwig met elkaar verbinden’ wel willen zien als iets concreets.

Voordat ik zou trouwen wil ik wel minimaal 5 jaar een relatie met diegene hebben.
En daarvoor al samenwonen.

Ja ik wil later ook trouwen ! ^^
Maakt me neit zoveel uit hoe oud ik dan ben, zolang ik nog maar mooi ben in een jurk … :grinning:

Vond het altijd zinloos, waarom trouwen? Ik kan iemand ook wel eeuwige trouw en liefde bieden zonder ring aan mijn vinger dat bewijst dat hij mijn man is, en ik zijn vrouw.
Maja omdat ik ook een kinderwens heb, is het wel weer handig om te trouwen schilt een hoop gedoe, kind wordt gelijk op vaders zijn naam gezet.
Als ik al ooit ga trouwen dan gewoon klein, alleen met paar goede vrienden erbij en familie. Niks bijzonders ofzo. Het liefst zou ik nog willen trouwen in vegas met een nep Elvis er bij ofzo^^

Aan de ene kant wel, en aan de andere kant niet.
Het is maar een papiertje, en wat als je elkaar zat bent?, maar die dag lijkt mij heel romantisch én het aanzoek natuurlijk (:

Ik wil trouwen.
& ik weet al met wie. :]