Hoe de eerste stap zetten ?

Hoi meiden,

Ik ben verliefd op een jongen, die op mijn school zit.
Hij zit wel wat klassen hoger. We hebben vaak oogcontact, en heel af en toe een babbeltje maar dat gaat meer over school ( helaas).
Ik heb wel het idee dat hij mij ook leuk vind. Ik wil super graag een x wat met hem afspreken.
Maar hoe doe je dit ? Normaal wacht ik altijd tot een jongen naar mij komt, maar dat gebeurd maar niet.
En hij is misschien een beetje verlegen of bang om afgewezen te worden ( nu ga ik er van uit dat hij mij leuk vind) maar ik vind hem zo leuk dat ik de eerste stap wel wil zetten. Maar hoe ik ben zo bang, als hij mij afwijst durf ik echt nooit meer maar school. Ik heb het niemand anders verteld. Ik wordt zo gek van het wachten, elke dag denk ik er wel aan het frustreerd mij gewoon. Daarom wil ik het vragen en niet meer in onzekerheid zitten en elke seconde aan hem besteden.
En toevoegen op fb vind ik maar niks denk ik, al is het minder eng, maar ja ik weet niet.

Iemand tips

Voeg hem toe op FB. Maak in de chat van fb een praatje met hem, en dan kan je vragen of ie een keer wil afspreken.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik zou - als minder enge optie - hem juist wél toevoegen op FB. Vertel hem gewoon eerlijk dat je hem een hele aardige jongen vind, en graag wat met hem zou willen doen. Afwijzen is niet zo erg als het lijkt, en mensen lijken vaak ook niet zoals ze zijn. (Als je ze niet goed kent)

Als je graag een keer met hem wil afspreken vraag het dan het is natuurlijk lastig maar wat heb je te verliezen? Het kan toch ook zijn dat je gewoon als vrienden wil afspreken dan word je niet snel afgewezen want afspreken is altijd leuk toch?