Hoe creëer je een ''fotostudio'' omgeving?

Hi,

ik zie heel veel foto’s van jullie waarop het model voor een witte muur staat, maar het lijkt heel erg op een studio. Nou heb ik dat zelf ook geprobeerd, maar bij mij zie je gewoon dat het een muur is. Nou was mijn vraag, hoe kan je dit creëren? Kan dit met een laken? Of iets anders?

Thanks,
xxx

Ligt eraan wat je wilt fotograferen. Ook echt een model, of een klein voorwerp? Als ik nagellak fotografeer voor mijn blog, plak ik gewoon een groot wit vel aan mijn bureau stoel, en klaar ben je :grinning:

Volgens mij gebruiken ze vaak van die hele grote witte vellen.

Ik bedoel modellen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ze vaak van die grote vellen papierachtige dingen gebruiken. Die ze dan aan het plafond hangen tot aan de grond. En misschien is het ook wel gwn gephotoshopt??

Oooh :frowning_face:

Toen ik een fotoshoot had, waren het grote witte vellen. Maar dan ook echt heel groot, die hang je niet zomaar even in je slaapkamer haha :’)

Ja haha, helaas niet :frowning_face: Maar sommige gebruiken gewoon een witte muur als achtergrond en kunnen dat volgens mij heel goed bewerken zodat het net op een fotostudio lijkt!

Je bedoelt zoiets zeker?

Je kan witte vellen gebruiken ja, maar de meeste gebruiken een wit gebouw/muur. Door het goed te belichten (of het nou natuurlijk licht is of met een paraplu/soft box is kan het mooi egaal worden (omdat wit op de foto soms geelachtig of grijsachtig wordt op foto’s). Maar je kan het ook heel makkelijk met Photoshop later bewerken, donkere/verkleurde stukken kan je dan lichter maken bijvoorbeeld. Ook iets waar je op moet letten is de schaduw, de meeste studio foto’s hebben geen of een hele zachte schaduw, als je een muur/gebouw gebruikt zonder het goed te belichten krijg je harde schaduwen.

Moet je maar een keer proberen en kijken of het lukt :slightly_smiling_face:

Ja, echt heel mooi! Super gaaf! Je bent zeker getalenteerd!!!