hoe combineer ik sport met school?

Hoi,

Ik zit sinds 3 jaar op basketbal alleen ben ik nu geselecteerd voor de regionale en ik zit in 1 vwo, nu heb ik enorme stapels huiswerk hoe combineer ik dat met 4 trainingen per week?

hebben ze op jouw school geen speciale regeling voor topsport?
op de mijne nml wel! je hoeft dan niet naar bepaalde vakken, gym, levensbeschouwing en de dagen van je training mag je eerder gaan! misschien eens navragen?

Nee, helaas hebben ze dat niet op mijn school, ook al is mijn mentrix gymlerares!

hmm vervelend,
smorgen wat eerder opstaan vor huiswerk? proberen in de les voor te werken?
en als je graag wilt blijven basketballen misschien kiezen voor havo? tenzij je graag uni wilt gaan doen!

hee ,

Ik train 5x in de week en zit nu in 3vwo. Ik probeer op mijn vrije dagen al mijn huiswerk te maken. Vraag aan de leraren om al het huiswerk voor de week alvast op te geven, zodat jij kunt voorwerken in het weekend. Maar het is ook handig als je leraren weten dat je zoveel sport, zodat als je een keer je huiswerk niet heb gemaakt je niet gelijk hoeft na te blijven. Hoe gezellig het ook is in de klas, als je tijd hebt om te werken probeer dit dan ook. (des te minder hoef je thuis te doen) Het is en zal een moeilijk begin worden nu je in 1vwo zit maar het kan zeker! Heel veel succes met school en basketbal!

xx :sunglasses:

En trouwens hoe later in je school leven hoe minder je aan huiswerk gaat doen, probeer je alleen te focussen op het leren voor toetsen!

Ik zelf sport ook sinds de 1e klas havo 4-5x in de week + elk weekend wedstrijd dit is zon 7 jaar nu. Aan het begin is dit moeilijk maar het moet wennen.

1 ding is heel belangrijk plannen, dit moet je echter wel leren in de loop van de tijd. Kijk elke vrijdag middag/avond wat je de volgende week allemaal af moet hebben, desnoods vraag elke docent dit dan ook al aan jou te vertellen. Zo kun je een planning maken van wanneer je wat gaat maken om je trainingen heen.

Bedenk wel dat je ook om je zelf moet denken en er vrije tijd moet zijn, je bent jong en moet ook nog eens wat met vriendinnen doen. De fout om dit niet te doen gebeurt bij veel mensen (ook bij mij) en dan mis je toch iets.

En verder onthoud hoe je ook van je sport houd en hoe goed je ook bent school is altijd nummer 1, trainers moeten hier ook rekening mee houden.

Succes en geniet van je sport dan gaat alles een stuk makkelijker!