Hoe close zijn jullie met vriendinnen?

Heee meiden

Ik heb nu anderhalf jaar weer een beste vriendin naast mn ‘gewone’ vriendinnen. Met haar ben ik best wel close, meer dan met die anderen. Ik vroeg me af hoe close en aanrakerig jullie zijn met jullie (beste) vriendinnen? Wij geven elkaar altijd een knuffel bij het weg gaan en soms een kus op de wang. En verder zitten we altijd een beetje klooien/prikken als we ergens zitten of tv kijken ofzo en soms lopen we hand in hand als het ergens erg druk is. Ik vroeg me af hoe ‘normaal’ dit is, omdat ik vroeger nooit zo deed bij vriendinnen. Ook niet bij mn ouders ofzo. Alleen bij mn zusjes wel. Ik voel me er wel goed bij in ieder geval…

xx

Ik knuffel vriendinnen nooit tenzij ze jarig/verdrietig/… zijn
Buiten als we ergens druk naartoe gaan, zoals Parijs ofzo, dan houden we in de metro wel elkaars armen vast zodat we niet worden weggeduwd in de mensenmassa :’)

maar voor de rest eigenlijk niet, vind het ook niet nodig

Oh ik ben echt super close met mijn beste vriendin, wij douchen gewoon samen, slapen lepeltje lepeltje enzo =’)
Bij begroeten en weg gaan altijd een kus en knuffel.

Veel mensen vinden het wel raar hoe close we zijn tho.

Met uitgaan wel eens handen vast. Als we wat gebruikt hebben kusjes/knuffels/aaien :stuck_out_tongue: Slapen dan ook lepeltje lepeltje:’) En verder gewoon wel eens leg ik mijn benen op die van haar of andersom. Of als er geen plek is op schoot zitten. En soms gewoon van '‘ik heb een knuffel nodig geef me een knuffel.’

Precies dit eigenlijk.

Dit en als ik ze lang niet gezien heb, want met veel vriendinnen kan ik niet vaak afspreken omdat ze redelijk ver weg wonen.

Ik vond het vroeger ook overdreven en gewoon niet nodig, maar nu zij er mee begon, merkte ik pas hoe erg ik het gemist heb eigenlijk!

Ik heb een aantal vriendinnen die ik knuffel en een aantal die ik niet knuffel, heeft verder niet te maken met hoe goed ik bevriend met ze ben. Als ik iemand minder vaak zie dan geef ik die persoon sneller een knuffel. + als ze verdrietig zijn of als er wat te vieren valt. Maar verder ben ik niet heel klef met vriendinnen. Alleen af en toe, en ook met film kijken met een groepje dan ligt iedereen half op elkaar zo comfortabel mogelijk :’)

Mijn beste vriendinnen geef ik geen knuffel ( Tenzij ze verdrietig/jarig etc. zijn ) juist omdat we zo close zijn. Ik ken ze al heel lang, en we weten alles van elkaar, daarom hebben we niet die behoefte om bij elk afscheid of dergelijk elkaar een knuffel/kus te geven.

Ja precies, dat herken ik wel met film/tv kijken ja :stuck_out_tongue:

Ik ben helemaal niet close met mijn vriendinnen, ik vind het ook helemaal niet fijn als mensen me aanraken. Buiten mijn vriend knuffel ik niemand, mijn ouders ook bijna nooit. Ik word altijd een beetje ongemakkelijk van lichamelijk contact.

Ik knuffel mijn vriendinnen bij begroeting en als we weggaan, maar dat komt meer vanuit hun, zou het uit mezelf niet zo snel doen. En hand in hand lopen doen ik alleen als het ergens druk is

Mijn beste vriendin knuffel ik wel vaker, een kus geven heb ik ook wel eens gedaan maar dat doen we niet heel vaak. Andere vriendinnen knuffel ik bijna nooit.

Ik vind het persoonlijk soms wel fijn om een knuffel ofzo te geven, omdat je zo ook kan laten merken hoeveel je om iemand geeft.

Ik knuffel ze wanneer ik ze zie en wanneer we afscheid nemen. Kus of handen vasthouden niet, dat vind ik meer wat voor geliefden.

Echt totaal niet, ik ben erg gesteld op mijn personal space en ben ook meer het type van niet meer aanraken dan nodig is :’). Maar da’s ook wel weer extreem, dat besef ik me. Ik houd gewoon niet van knuffelen en handjes vasthouden, bleh.

Ik knuffel mijn beste vriendin bijna nooit. Alleen als ze verdrietig is oid.
En de rest van mijn vriendengroep ook niet echt. 1 vriendin houd van knuffelen, dus daar ontkom ik niet aan:’)

Ik ben sowieso niet zo ‘aanrakerig’ (is dat een woord?)
Alleen een knuffel als begroeting maar ook niet bij iedereen. Het komt ook meer van hun uit dan van mij.

Bij weggaan geef ik mn vriendinnen wel af en toe een knuffel. Hand in hand lopen nooit, behalve bij uitgaan en we elkaar niet kwijt mogen raken.