Hoe chocolademousse maken?

Ik zag niet zo gauw een topic waar ik dit in kon plaatsen, maar ik heb een vraagje.
Ik wil morgen dit recept maken:

Dit is het enige recept dat ik hiervan kan vinden, het leek me wel lekker. Maar als ik google op hoe chocolademousse maken vind ik óveral dat er slagroom en suiker in moet enzo en in dit recept gebruiken ze dat niet. Klopt het dan wel of is slagroom echt nodig bij het maken van mousse?

De makkelijkste en gezondste manier om chocolade mousse te maken:

Volgens mij heb je vooral eieren nodig, slagroom is meer een kwestie van smaak. Bij pure chocolademousse bijvoorbeeld zou ik er eerder slagroom bij in doen dan in witte chocolademousse. Sowieso is witte chocola ook zoeter en als je er dan ook nog fruit bij in doet, is het waarschijnlijk al zoet genoeg.

Haha, bij het eerste recept dat ik online tegenkom, vind ik geen slagroom tussen de ingrediënten (wel crème fraîche). Ik heb even gekeken bij de recepten die ik zelf gebruik voor chocolademousse, en daar gebruik ik wel slagroom bij (ook bij de witte variant).

Uiteindelijk moet de mousse vooral lekker schuimig zijn natuurlijk, en eieren zijn voldoende om dat te bereiken. Ik denk dat slagroom vaak toegevoegd wordt omdat het een romige en luchtige substantie is die goed in het plaatje past qua smaak en structuur, maar het hoeft er niet per se door. In jouw geval denk ik dat de mousse ook al zoet genoeg is, omdat witte chocola zoet is en passievruchten ook zoet zijn. In mijn witte chocolademoussevariant zitten juist veel pure chocoladesnippers als een wat bittere tegenhanger.

Verder is koken ook een beetje uitproberen en kijken wat wel en niet werkt en lekker is. Ik zou dit receptje dus lekker proberen, en als je het anders wil, kun je het een volgende keer eventueel met slagroom proberen.