Hoe broek oprekken?

Hai meiden,
ik heb een aantal weken geleden een nieuwe broek gekocht. Ik had nogal veel haast, dus ik heb hem niet gepast en gewoon de maat gepakt die ik daar altijd heb. Helaas valt deze broek iets kleiner en zit hij dus te strak. Ik kom er wel gewoon in, maar voor het lekkere is hij net te klein en dit staat ook niet mooi om m’n billen.
Is er een manier om deze broek wat groter te krijgen? Ik las op internet iets over nat maken en dan uitrekken, maar dit ging over spijkerbroeken. Dit is een katoenen broek waar bijna geen rek in zit. Ik zie het eigenlijk nogal somber in, maar ik hoop dat een van jullie iets weet!

Uitrekken heeft geen zin. Dan gaat de stof helemaal lubberen en is je broek ook niet meer mooi.

Je zult wel dikker zijn geworden, daar zit de oorzaak. ::slightly_smiling_face:

Vrees dat er maar twee opties zijn. 1 De broek terugbrengen naar de winkel en ruilen voor de juiste maat. 2. De broek houden en iets doen aan je gewicht (lees afvallen).

Beetje vreemde opmerkingen (over dik geworden en afvallen?) aan iemand die je helemaal niet kent!

Kleding wordt ook maar door mensen gemaakt en het is vaak heel opvallend hoe verschillend twee precies dezelfde kledingstukken in dezelfde maat kunnen uitvallen.
Ik zou de broek inderdaad maar terugbrengen en als dat niet meer kan, misschien iemand anders er een plezier mee doen.

Dat ligt meer hoe het in elkaar is gezet dan de ruimte van het materiaal. Die wordt tijdig doorgestuurd. De stof wordt machinaal vaak ‘uitgedrukt’ en dan met de hand in elkaar gezet. Het verschil is echt nihil tenzij een lijn fout is genaait.

Even terug naar jou bericht: als je hem probeer op te rekken zal hij inderdaad gaan flubberen en dit heeft helemaal geen mooi effect. Bewaren in je kast of aan iemand anders weg geven inderdaad.

Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerking dat ze maar moet afvallen?! Wauw…

Anyway, een katoenen broek kun je niet echt uitrekken en dat het ook mooi blijft denk ik. Denk dat je gewoon pech hebt en voortaan dus passen!