Hoe bouw je je zelfvertrouwen op ?

Ik voel me vaak rot, dan voel ik me minderwaardig, lelijk. Vooral nu omdat mijn vriendje het heeft uitgemaakt. Hoe bouw je je zelfvertrouwen op & ga je meer van jezelf houden? Dan ben je ook minder jaloers toch? ik ben dat zooo erg!

xxIk hoop dat jullie advies hebben :slightly_smiling_face:

Haha . ja dat’s wel rot … Want daardoor ben ik ook heel vaak jaloers & als ik nou van mezelf hou, kan ik ook van andere houden en dan ben ik niet meer zo jaloers, en verdrietig. :slightly_smiling_face:

Pff ik heb dat ook. Heel erg :frowning_face:

Het enige moment wanneer ik dat niet heb, is als ik weer een set coole foto’s heb gemaakt op een concert, ik tig complimenten krijg, incl van de artiesten, die gebruiken die op hun Facebook etc… Dus DAN voel ik me wel goed, dan *blink ik ergens in uit* (Na een dag of 2 zakt t dan weer enorm in, maargoed). Misschien kan je dat proberen, iets waar je goed in bent, laten zien aan anderen, en als hun dat dan duidelijk waarderen, helpt dat heel erg voor je ego!

@ MadeToLove
Ik heb dat, Van de psycholoog & daar kijk ik ook naar, maar mijn probleem is ook … ja soms ben ik wel tevreden en dan ineens ben ik jaloers… en dat is mn grootste probleem nog … die jaloezie!

@Vlientje
Ja dat is wel zo… Jij ook proberen dan!

• Een lijstje maken met ál je goede punten. Aan 1 kant de dingen die je mooi vind aan je uiterlijk en de andere kant de dingen die je mooi vind aan je karakter.
  • Leuke kleren dragen waar je je echt goed in voelt en die je mooi staan
  • Zoeken welke make-up je mooi staat
  • Je haar leuk doen (kortom; jezelf goed verzorgen & mooi maken)
  • Door veel tijd door te brengen met echte vrienden en plezier te maken besef je dat er mensen zijn die je Ă©cht apprecieren om wie je bent, en daardoor voel je je altijd beter, toch?

Dankjewel!:slight_smile:

Geen zelfvertrouwen. Ik zou bezwijken zonder joh.

Werk een beetje aan jezelf.

Nieuwe kleding
Andere make-up look
Je haar anders, desnoods een andere kleur
Je attitude opkrikken. Doe ik ook hoor. Als ik versierd wordt, zeg ik altijd tegen mijn vriendin: je mag kijken, maar je kan me niet krijgen. Voelt goed.
Verzorg jezelf wat meer, meer maskers, meer french manicure.
Doe leuke dingen met vriendinnen. Wat plezier beleven.

Van jezelf houden is een must.

Elk mens is uniek. Dus jij hebt ook dat ene wat niemand heeft.
Kijk gewoon in de spiegel en zeg: hey lekker ding, jij mag er wezen.
Weten wat je goede eigenschappen zijn. Die heb je vast wel.
Vergelijk jezelf niet met anderen. Jij bent the bomb en wat de rest is laat je buiten beschouwing. Anders ga je vergelijkingen maken.

inderdaad wat ClassyChique zegt; je mag kijken maar je kan me niet krijgen :slightly_smiling_face:

heb plezier in dingen die je doet.
geniet van kleine dingen. dan waardeer je alles meer en lijkt je leven heeel mooi.

probeer dingen te bereiken… zoals… Zelf je geld verdienen met een bijbaantje… een mooi schilderij maken waar je trots op mag zijn… dat soort dingen.
Zulke dingen… dan kun je trots zijn op jezelf. dat is goed voor je zelfvertrouwen.

Misschien heb je hier wat aan?

http://forum.girlscene.nl…ouwen/list_messages/88046