Hoe blijven jullie gemotiveerd?

korte vraag, Hoe blijven jullie gemotiveerd om te blijven sporten en hoe blijven jullie gezond eten? Ik heb steeds hele korte momenten van motivatie en ik heb super snel de neiging om weer in oude patronen te vallen. (slechte eetgewoontes)
x

Op instagram volg ik heel erg veel fitgirls om mijn doel voor ogen te houden en het helpt om geen ongezond eten mee te nemen uit de supermarkt! Verder doe ik erg mijn best om zo lekker mogelijk gezond te eten.

Ik zorg dat ik geen ongezonde dingen in huis haal en dat wat ik eet, ik ook lekker vind. Het is op het begin misschien even zoeken, maar er zijn genoeg gezonde en lekkere dingen :slightly_smiling_face: Waar heb je het meeste moeite mee? Wat eet je graag, maar is eigenlijk niet zo gezond? Probeer een alternatief daarvoor te zoeken. Stel ook niet té strenge eisen voor jezelf, zorg dat het haalbaar is. Ik probeer 2x per week iets ongezonds als richtlijn voor mezelf aan te houden. Wat betreft sporten helpt het mij om doelen te stellen. Wat wil je bereiken? Wanneer? Hoe ga je dat doen op een leuke, haalbare manier?
Succes ! :slightly_smiling_face:

Ik doe dingen die ik leuk vind en eet dingen die ik lekker vind. Voor mij is gezond leven/sporten echt mijn lifestyle, niet iets dat ik tijdelijk doe voor een tijdelijk doel (zoals er goed uitzien in bikini). Dat motiveert me, omdat ik hier gelukkig van word :slightly_smiling_face:

Maar ik heb ook vaak genoeg zin in chocola oid. Voor mij helpt het heel erg als dat er gewoon niet is, en als ik voldoende gezonde opties heb om te eten: fruit, groente, nootjes, kwark etc. Ook eet ik vrij grote porties, zodat ik minder de neiging heb om te gaan snacken.

En qua sporten: doelen stellen! Of dat nu iets is als pull-ups leren, een bepaald gewicht kunnen tillen of een bepaalde afstand kunnen halen: het motiveert enorm als je steeds dichterbij je doel komt. Dan moet je je grenzen natuurlijk wel blijven verleggen, niet dat je direct stopt als je dat doel eenmaal behaald hebt. En ook hier: doe wat je leuk vindt. Ik heb een hekel aan cardio, dus daar kan ik mezelf echt niet voor motiveren. Maar krachttraining vind ik wel heel leuk, dus doe ik dat.

En verder schrijf ik veel dingen op: doelen die ik wil behalen, maar ook de progressie die ik maak tijdens trainingen. Door dat bij te houden blijf ik ook gemotiveerd. Mijn progressie deel ik bijvoorbeeld op mijn blog, of hier op het forum, en reacties van anderen vind ik dan ook weer motiverend :grinning:

Geen ongezonde dingen zoals chips etc in huis halen, want dan gaat de héle zak op. Als ik er zin in heb koop ik een (duur) klein zakje of ga ik samen met vriendinnen koekjes etc. eten, maar niet alleen.

Samen met vriendinnen sporten!
Naar groepslessen gaan, dan krijg je de vibe mee!

Haalbare doelen stellen, dus niet; élke dag sporten de rest van de maand, maar begin eerst met twee keer per week en beloon jezelf met een leuk sporthemdje etc :slightly_smiling_face:

Als je een keer een week helemaal niet bent gegaan niet denken nu is alles voor niks, maar gewoon weer gaan sporten :slightly_smiling_face:

Door in de spiegel te krijgen.

( Nee ik heb geen idee, ik ben gemotiveerd als ik mezelf zie, maar als ik eten zie gaat het opeens plotseling weg…)
Maar de rest heeft goede tips gegeven dus hé :slightly_smiling_face:

Ik blijf niet gemotiveerd :’)
Ben al wel 100 keer afgehaakt.

Vooral heel erg met ups en downs. =|

En daarmee dus al 99 keer aangehaakt! :slightly_smiling_face: (misschien wel 100?)

Sporten helpt mij om gemotiveerd te blijven met gezond eten. Op dagen dat ik sport drink ik ook veel meer water haha

Door hardloopkleren te kopen :ninja:

Oh ja, dit werkt ook altijd goed bij mij! Dan krijg ik gelijk zin om te gaan sporten. Mijn tip hierbij is wel om vaak één ding te kopen zodat het minder pijnlijk is voor je portemonnee :slightly_smiling_face:

Haha heel positief! Klopt. Ik moet zeggen dat ik beter bezig was toen ik op mezelf woonde dan nu ik weer thuis woon, at veel gezonder e.d. en sportte elke week. Kan er thuis de motivatie niet voor vinden en eet steeds chips :’) Maar ga weer meer fruit eten vanaf vandaag! Beloof ik bij deze mezelf.

Sporten door iets te gaan doen wat je echt leuk vind. Gezond eten weet ik niet echt, ik eet door de weeks op mijn werk dus heb daar niet altijd even veel keuze. Ik zou zeggen gewoon niet in huis halen, maar als je nog thuis woont is dat lastig natuurlijk. Misschien kun je dan je ouders vragen er je bij te helpen.

Mijn motivatie is nu dat ik een jongen al een tijd leuk vind en hij is heel erg afgevallen en ik kan niet achter blijven :cold_sweat: , maar ik vind het ook fijn dat ik steeds zelfverzekerder wordt en nu ook kan genieten van een lekkere salade, terwijl ik eerst alleen maar ongezond at.

Motivatie is erg belangrijk. Zelf ben ik het ook heel erg lang kwijt geweest. Ik heb van alles geprobeerd maar het ligt vaak aan je mindset.
Samen met mijn man moest dit gaan veranderen want we kwamen nergens meer aan toe. Motivatie was ver te zoeken!

Ik heb veel mooi woorden op bgreat gelezen die mijn dan ook daadwerkelijk hebben geholpen. Mijn motivatie is met de dagen weer terug gekomen en ook die van mijn man al gelooft hij weer meer in andere dingen. Maakt ook niet zo lang het maar goed komt.

Marjo

Tumblr, pinterest, youtube, snapchat, blogs lezen. En natuurlijk door sportkleding te koken.