Hoe bewerke Kleur & Zwartwit?

Heeey
Met welk programma bwerk je nou een foto
bevoorbeeld, alles in het zwart wit behalve je ogen in het blauw
of
alles in het zwart wit en je lippen rood?

Ik weet echt niet hoe je dit doet en met welk programma?
Alvast bedankt !

jaa dat wil ik ook wel weten !
wist het ooit maar ben het een beetje vergeten !
dus upjee !

met de fotoshop die ik gebruik kan dat, dat is coral paint shop pro x2.
het is bestwel ingewikkeld om uit te leggen, en als je het progamma niet hebt is het zonde van mn tijd :wink:

Wil ik ook weten!

Moet je dit programma betalen?

Paint shop pro of Photoshop (:

Met picasa kan het geloof ik ook, ik heb het zelf niet, maar heb het een keer bij een vriendin geprobeerd. Je kunt dan niet 2 ogen blauw maken, zegmaar, het kan maar op éen plek. Vet onhandig dus.

photofiltre

Ik heb het al met photofiltre geprobeerd, maar je kan er geen ronde vormen
mee doen , zoals een oog bevoorbeeld
aleen een vierkant of rechthoek , of gaat dit wel?

Dat kan met haast alle fotobewerking programmas.
Misschien kun je Lightroom proberen, makkelijk te downloaden.
Upload je foto, daarna Develop klikken, naar beneden scrollen en dan alle balkjes naar links schuiven (zonder die van de kleur die je wilt behouden)

Het kan inderdaad ook makkelijk met Photoshop, het gewenste deel selecteren, de selectie omdraaien en dan omzetten in grijswaarden. (Of, als je het mooi wilt doen de rest zwart-wit maken met Kanaalmixer.)
Oefening baart kunst, zoek gewoon tutorials op internet :wink:

Ga naar google en typ in (jouw fotobewerk programma)+tutorial of (jou fotobewerk programma)+lesje. Zo heb ik ook alles gevonden en geleerd. Uiteindelijk kan je dan zelf gaan experimenteren en dergelijke.

Met welk programma kan je dan bijv je foto zwart-wit maken waarbij zo’n klein stukje nog kleur heeft?

mn vader had het vorig jaar op bol.com gekocht, was niet goedkoop geloof ik, maar toen was het nog best nieuw.

De vader van een vriend van mij is echt zo’n illegale download freak. Ze hebben thuis ook 300 illegaal gebrande dvd’s XD. Maar goed, van hem heb ik dus ook Photoshop gekregen en ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor!

Je kan het ook gewoon met www.picnik.com doen, is helemaal gratis. Je moet alleen even een account aan maken. Je zet je foto gewoon eerst in zwart-wit en dan met een speciale feature (ik weet even niet precies welke) kun je met een borsteltje over de plekken gaan die je weer naar zijn originele kleur wil terug laten brengen (zoals je ogen, of je lippen, of allebei). Nouja, moet je maar even uitproberen, je komt er vanzelf achter.

Jawel, dat kan wel :slightly_smiling_face:
met die lasso moet je om cirkelen wat je zwart wit wil & dan blijft er vanzelf iets in kleur over, :grinning:

je kan het op www.picnik.com doen maar dan moet je wel al zelf rode lippen hebben op die foto maar je kan ook bijv je foto zwart wit maken & dan met paint shop pro je lippen alleen rood maken of je ogen felblauw maken

ik gebruik paint shop pro photo x2 ultimate. zoo lange naam

http://thepiratebay.org/t…2.5_Multilingual_%5BRH%5D
^ daar te downloaden in het nederlands. zie pagina 2 daar staat berichtje van mij met de hack xD

en de rest leg ik niet uit want dat mag hier geloof ik niet . :3

Photoshop.

dat vraag ik me ook al af!
ik weet dat je coral paint shop pro x moet hebben, en die heb ik ook al best lang, maar ik weet echt niet hoe je zwart/wit en dan 1 ding in kleur moet hebben. ik zocht ook al in het boekje maar ik kon het niet vinden, ik baal er echt van! ik wil t ook weten.