Hoe bewaren jullie wachtwoorden?

Hoi! Ik vroeg me af hoe jullie je wachtwoorden bewaren? En dan bedoel ik vooral van belangrijke dingen zoals je bank, digiD enzo. Of onthouden jullie alles gewoon?

Ik zou ze het liefst in een boekje opschrijven maar vraag me af of dat wel veilig is.

Ik onthou ze gewoon haha

Je kan in het BEGIN wel op een boekje schrijven, als spiekbriefje

maar het is wel de bedoeling dat je ze wel onthoudt :’)

ik heb het ook wel, maar ik had net m’n wachtwoorden allemaal veranderd dus het is even moeilijk om de combo te vinden xD

Eerst heb ik er moeite mee en schrijf ik ze op, dan zodra ik ze ken gooi ik die in principe door de papierversnipperaar.

Ik heb een word bestandje beveiligd met een wachtwoord. Alleen duurt vaak super lang eer ik dat wachtwoord juist heb, want dat wachtwoord staat nergens. Maar meeste onthoud ik gewoon.
En mijn broertje had heel lang geleden toen hij zijn pincode van zijn pasje soms vergat een random nummer in zijn mobiel gemaakt, met ergens in het nummer de combinatie, en dat nummer had ie Pim genoemd.

Een app dat securesafe heet! Je hebt 1 lang wachtwoord dat je moet onthouden (of op je iPhone met die vingerprint kan je hem ook unlocken) en daarin kun je al je wachtwoorden opslaan.
Kun je ook bij via computer overigens.

gwn onthouden want als je zoals ik hier een irritant broertje hebt… die dan overal in kijkt weet ie alles dusja en in je hoofd kijken is onmogelijk :wink:

-

Notities op m’n tel. Die mailt ze af en toe ook automatisch naar m’n persoonlijke mail.

Onthouden en anders ergens opschrijven, dit doe ik niet op mijn laptop ivm hackers

Ik schrijf al m’n wachtwoorden op in een notitieboekje. Mijn zusje en ouders doen het ook en die boekjes liggen allemaal op een bepaalde plek in het huis.

Ik onthou ze, maar wachtwoorden voor bijv. DigiD heb ik ook in een beveiligd Excel bestand staan.

Ikzelf kan ze wel onthouden, mijn vriend vraagt zijn wachtwoorden altijd aan mij en sinds kort schrijft hij ze op in dit boekje die ik voor hem besteld had:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1381/8321/products/NB01_520x400_81b257cb-33ef-481d-8317-20428e46d55f_1024x1024.jpg?v=1468307663