hoe betrouwbaar is een soa test

Hello guys!

Ik heb vriend al meer dan drie jaar maar we zijn even uit elkaar geweest twee maanden geleden. Ik heb toen onbeschermd seks gehad met iemand anders en heb daarna een soa test gedaan bij de ggd. Die was gewoon negatief en ik was opgelucht. Daarna zijn mijn vriend en ik weer bij elkaar gekomen alleen nu heb ik last van bloedingen tijdens de seks. Het is best veel bloed en heel vervelend omdat we dan meteen moeten stoppen. Aangezien dit ook symptomen zijn van chlamydia maak ik me nu een beetje zorgen dat ik het alsnog heb. Zou het echt heel vervelend vinden als ik het ook aan mijn vriend gegeven zou hebben terwijl ik dacht dat ik niks had. (hij vond het al heel erg dat het gebeurd was:()
Dus nu vraag ik me af: hoe betrouwbaar zijn soatesten eigenlijk?

SOA testen zijn betrouwbaar, maar er is altijd een kleine kans op een false-negative uitslag. Voor de zekerheid zou je dus nog een keer terug kunnen gaan en vragen of ze nog een keer willen testen.

(Slechte tip van mij: Vaak testen ze niet op alle SOA’s. Wil je dat ze wel alles testen dan moet je het verhaal erg overdrijven, bijvoorbeeld dat je op zuipvakantie bent geweest en met 4 jongens onveilige seks hebt gehad).

Haha daar had ik nog nooit aan gedacht om zoiets te vertellen :stuck_out_tongue: ze testen idd alleen op chlamydia en gonorroe maar ja de kans dat je HIV krijg is heel klein dus dat vergoeden ze niet.