Hoe besteed ik mijn vakantie goed?

Hey allemaal! Ik heb een vraagje, ik doe over een paar maanden eindexamen en heb dus heel lang vakantie. Al mijn vriendinnnen hebben vorig jaar al eindexamen gedaan en moeten dus nog naar school als ik al vakantie heb. Ook andere vrienden en familieleden hebben geen lange vakantie dus ik vraag me eigenlijk af waarmee ik mijn tijd nuttig kan besteden. Ik heb al een baantje en waarschijnlijk kan ik daar ook meer gaan werken, maar meer dan vier keer in de week zal er niet inzitten. Ook werk ik vaak pas vanaf 16:00. Ook bezorg ik 2 dagen in de week post waar ik zo’n 4 uur in de week aan kwijt ben. Ik haat het als ik een nutteloze dag heb, dus het liefst wil ik uit elke dag iets leuks halen. Ik zie het niet zo zitten om vrijwilligerswerk te doen. Ik zoek eigenlijk echt nuttige dagbesteding. En dan bedoel ik niet iets van: op een dwarsfluit leren spelen, maar echt iets realistisch. Ik ben benieuwd naar jullie ideeen!
Ik had zelf het volgende lijstje al verzonnen, maar hier kan ik nog geen 3 maanden mee vullen.

• kledingkast opruimen
  • zolder opruimen
  • oude schoolspullen uitzoeken
  • foto’s op de computer sorteren.
  • Oude spullen verkopen op marktplaats.

Thanks alvast allemaal :wink:

Ik zou eigenlijk bij je werk vragen of je niet soms overdag en soms s’avonds kan werken aangezien je dan s’avonds met die vrienden die nog examen moeten doen wat kan gaan doen. Verder zou je nog vrijwilligerswerk kunnen doen, (taal)cursussen volgen, reizen, werken als aupair meer kan ik op dit moment niet bedenken.

Dat vragen of ik overdag kan werken is een goed idee, maar aangezien ik in de horeca werk en echt een restaurant voor 's avonds zal dat ook niet iedere dag kunnen. Reizen heb ik helaas geen geld voor, maar een taalcursus is misschien wel een optie:)

• Werken
  • Oppasadressen zoeken (kinderen, maar in vakantie ook op huizen/dieren etc.)
  • Cursussen volgen
  • Rijbewijs halen (als je oud genoeg bent)
  • Fotoboeken maken
  • Spullen verkopen
  • Vakantie veilingen in de gaten houden
  • Veel relaxen en genieten van de (waarschijnlijk) langste schoolvakantie van je leven

En niet te vergeten; netflix, netflix, netflix :bowing_man:

Vrijwilligerswerk staat wel poepie goed op je cv, maar als je het echt niet wilt dan niet haha.

Cursussen volgen die relevant zijn aan de richting die je uiteindelijk op wilt :slightly_smiling_face:
Nieuwe dingen uitproberen (bv creatief; schilderen, oid.)
Zelfstandigheid ontwikkelen door dingen zelf te gaan doen. (zelf reizen, bijdragen in het huishouden, zelf bankzaken leren beheren, dat soort dingen).
Starten met rijlessen.
Ontdekken wat je nu echt belangrijk vind in het leven, en hoe je daar wilt komen :slightly_smiling_face:

Leren koken/huishouden doen, boeken lezen (goed voor taalontwikkeling e.d.)