Hoe behoud ik mijn krullen?

hey meiden!
ik heb van mezelf best dik haar met mooie krullen. Maar afgelopen jaren ging het heel slecht met mijn haren (kwam door de stress en hoofdhuid ontsteking). Mijn haren zijn langzamerhand een bos stro geworden. Het krult niet meer en het voelt heel stro achtig aan. Geen enkele producten hielpen al die tijd. Ik heb ook gemerkt dat producten van andrélon (zelfs die met de zogenaamde oliën) mijn haren juist veeeeel slechter maakten. Nu heb ik een shampoo van Guhl en een speciale olie die meteen hielp! Ik doe 2x per week een soortvan olie masker met deze olie en laat het een nacht inwerken. De volgende ochtend was ik het met die shampoo van Guhl en het geeft me weer hele mooie zachte krullen! Ongelooflijk… als je hebt gezien hoe mijn haren hiervoor waren. Maar nu komt het: mijn krullen blijven maar voor 1 dagje.
Als ik ga slapen en de volgende dag opsta zijn mijn haren weer een stuk steiler en stro-achtiger :frowning_face: En zelfs als ik de olie erin doe dan wordt het alleen nog maar vettig. Mijn haren 's avonds in een knot of vlecht doen heeft geen zin. Als ik een knot doe en ik haal na een tijdje het elastiekje eruit dan blijven mijn haren gewoon rechtop staan. Ook met vlechtjes, ik krijg geen mooie krullen ervan maar alleen een paar golvende plukken zonder volume. En als ik die plukken beetje wil verdelen en uit elkaar haal dan krijg ik weer dat steile stro achtige haar. Hoe behouden jullie je krullen na het douchen? ik mag mijn haren maar 2x per week wassen anders worden ze nóg droger. Anders had ik ze iedere dag wel gewassen voor mooie krullen.

sorry voor mijn lange verhaal maar ik hoop dat er iemand is die een oplossing heeft :heart::heart:

xxx

Ik doe er altijd een spray of creme in elke ochtend, en soms ook na het douchen. Momenteel gebruik ik de perfecte krul creme van andrelon, die zag ik een keer bij de kruidvat als setje van 2 stuks voor 3,50 dus ik heb het maar geprobeerd. Maar dat werkt echt verrassend goed! ( Ik heb er nog een foto van want ik had het resultaat naar mijn moeder gestuurd x) ) Maar tja ik doe dus elke ochtend gewoon wat erin, dan niet boven want dat wordt vet, maar aan de onderkant van mijn haar. En als ik niks bij me heb maak ik het nat, daar krijg je ook wat krulleriger haar van, het is altijd beter dan mijn heksen haar als het pluist en niet krult :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf dun krulhaar dus dat is natuurlijk heel anders maar misschien dat je haar gewoon te lang is? als het heel dik is dan weegt je haar natuurlijk al heel veel van zichzelf en hoe langer het is, hoe meer het gaat wegen waardoor zwaartekracht ook meer invloed gaat hebben op je haar

ik gebruik zelf herstellende shampoo met haver van weleda, omdat er niet veel rotzooi in zit en daarna springen mijn krullen altijd vanzelf een beetje in model - maar zoals ik al zei, ik heb dun haar dus ik weet niet of dat voor jou ook zo werkt