HOE behoud ik mijn concentratie?

Jongens, ik zit nu al een aantal uren te zwoegen om de stof van mijn Staats- en Bestuursrecht tentamen in mijn hoofd te stampen, maar ik zit nu op een punt waarop ik totaal géén concentratie meer heb. Heeft iemand tips voor het behoud van mijn concentratie? Ik heb al een blikje Red Bull (lees: Golden Power van de Aldi) achterover getikt, maar ik kan niet echt zeggen dat het resultaat levert…

Ik moet nog 5 hoofdstukken voor woensdag en de stof is zó kurkdroog dat ik nog liever het hoorcollege terugkijk (geloof me, dat zegt genoeg).

Niet aan één stuk door leren. Doe het bijv. zo:

30 minuten lezen
30 minuten samenvatten
20 minuten pauze (even weg uit je leeromgeving, desnoods een blokje om)
En dan weer verder.

En geen girlscene, tumblr, twitter, facebook etc open hebben staan

Ik leer altijd met muziek op, niet te hard anders kan je je ook niet concentreren.
En op een rustige plek zitten, en waar je comfortabel zit.
Ik zit altijd op de bank met een deken, muziek en thee te leren ^^

ik heb hetzelfde probleem, heb volgende week pww en moet nog superveel leren maar kan mijn concentratie er niet bijhouden…

jezelf van girlscene onthouden, dat is bij mij het grootste probleem :stuck_out_tongue:

Mobiel uit, laptop uit, beetje je bureau opruimen.
Minder afleiding ^^

Bedankt voor de handige tips meiden! Ik heb het zo gedaan: één hoofdstuk leren, 30 minuten pauze. In die 30 minuten ga ik dan even een blokje om met de hond, of even een kopje thee drinken met mama.