hoe beginnen met topje ?

Ik ben al een tijdje bezig met een mooi ontwerp voor een tanktop & nu heb ik een heeeeel leuk ontwerp [vind ik zelf dan (:] nu wil ik hem graag uitwerken.
waaar kan je het best stof kopen ? in welke winkels ?
kan je patronen van je eigen shirtjes overtekenen op bakpapier ofzo?
kan je het ook met de hand naaien ?

x

Stoffen kun je halen op de markt.

Ik raad je aan om speciaal papier te halen in de stoffenwinkel, werkt beter dan bakpapier ect.
Stof kun je in elke stad/dorp bij de lokale stoffenwinkel halen, maar op de markt is het vaak goedkoper!
En ik raad het je niet aan om het met de hand te doen. Ik ben er geen voorstander van.

ja dat is slim. maar ik weet niet precies wanneer er markt is…
alleen op donderdag…

ik weet niet waar die stoffenwinkels zegmaar zitten…
de naaimachine vind ik zo een gedoe, die pak ik niet snel., maar het gaat natuurlijk wel sneller, maar ook sneller verkeerd…

Kijk even op google naar de stoffenwinkels bij jou in de buurt.

Hier in de stad is er 1 keer in de zoveel tijd ook een grote stoffenmarkt, een markt voor alleeeeeen maar stofjes. Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt? Volgens mij heet het stoffenspektakel ofzo.

dat stoffenspektakel lijkt me wel vet (:
ik kijk zo denk even.

maar je moet dan tog een voorkant en achterkant maken & die aan elkaar maken? dat lijkt me eigenlijk niet, want dat komt er heel raar uit te zien…
weet iemand hoe het moet ?

Kijk eens rond op dit YouTube-kanaal, misschien vind je hier iets.

danku!,
maar nu weet ik eigenlijk nog niet hoe je de zijkanten moet naaien…
kan iemand uitleggen ?
sorry ben beginner :blush:
x

Door de goede kanten op elkaar te leggen, en deze recht op elkaar te naaien.
waardoor dus het randje lelijke afgeknipte stof aan de binnen kant komt te zitten wanneer je de goede kant aan de buitenkant draait.

wow je bent echt een beginner, hihi maakt niet uit hoor.
oke, stoffen haal je dus op de markt. je kunt vast wel op internet vinden wanneer in jou plaats markt is.
dan moet je een patroon tekenen en knippen. je legt je patroon op je stof en dit knip je uit (met een cm ernaast voor de naad. de zijkanten naai je aan elkaar door de stof binnenste buiten te leggen (ongeveer 1 cm van de rond)
aan de onderkant naai je eerst een naad. en bij de bandjes ook…

het ligt er ook een beetje aan hoe het eruit ziet. als je het zelf hebt ontwerpen denk ik dat het moeilijk wordt om zelf te maken (ik neem aan dat het geen rechts topje is met simpele bandjes?)
als ik jou was zou ik eerst gaan oefenen (misschien heb je een moeder die je kan helpen)
en met de naaimachine is toch wel beter, dit is vaak toch steviger :slightly_smiling_face:

hahaa jaa,
maar ik was er wel al achter hoe je t moest naaien, kwist t alleen niet zeker.
ik heb stoffen gehaald.
van de patronen snap ik nogsteeds niet hoe je dat kan veranderen enzo [mn vader scheen daar een boek over te hebben, maar ik snap dr niks van…] ik snap wel gewoon de makkelijke patronen (:
ik had ergens gelezen dat een tanktop het makkelijkste is om mee te beginnen, dus daarvan heb ik een ontwerp gemaakt. en die ga ik dan uitwerken. (:
ik had het eeen keer met de hand geprobeerd en dat doe ik nooit meer. ik heb even weer uitleg van een vriendin gehad over de naaimachine. ik wist t wel maar was t vergeten :blush: dus vandaar.
x