Qua prijs zijn er meerdere mogelijkheden. Je kan kijken naar de markt, wat vragen andere aanbieders voor een soortgelijk product. Je kan ook kijken naar bijv je kosten, materialen die je nodig hebt maar ook energie en jouw ‘uurloon’, dan kan je uitgaan van kostprijs + een bepaalde marge. Marge die gebruikelijk is in dat wereldje weet ik zo niet. Product mag nooit te duur of te goedkoop zijn, dus wat dat betreft moet je weten welke waarde het product voor jouw afnemers heeft. Te goedkoop is ongeloofwaardig en schept bij voorbaat al een verkeerd beeld in het hoofd van de afnemer. Heb je iets unieks (in de ogen van de afnemer), dan kan je daar meer voor vragen.
Wat betreft promotionele activiteiten: lokaal krantje, social media, via vrienden, advertentie op marktplaats, misschien ken je wel iemand die een site voor je kan bouwen tegen kleine vergoeding of gratis (een student?). Overigens moet je eerst kijken wie jouw doelgroep is en waar zij zitten, anders kan je lukraak adverteren maar levert het weinig op.