Hoe begin je nou eigenlijk een dagboek en wat doe je er mee?

Hello ;d

Ik heb voor kerst dit jaar een heel mooi boek gehad en heb me zoals elk jaar voorgenomen dit jaar een soort van dagboek te beginnen. Alleen wat schrijf je er in en wat doe je ermee? Want ik stop er meestal na een dag of 2 alweer mee. ;d

antwoord zo fijn zijn. ;a
xxxxxxx

In films hebben dagboeken meestal een naam XD
En je schrijft er gewoon in wat je die dag hebt beleefd.
Ik heb zelf ook een dagboek ( al 3/4 jaar waar ik net als jij na 2 dagen mee stop te schrijven!). Ik wil ook beginnen, maar ik weet zeker dat ik gelijk weer stop met schrijven :blush:

hahaha, dit is zooo herkenbaar!
ik denk dat je het best kunt beginnen op het moment dat je echt heftige gevoelens hebt, dat er echt iets gebeurt in je leven dat je van je af kan schrijven. Kan blij maar ook verdriet of boosheid zijn.
(ik stopte zelf ook altijd na 2 dagen, totdat ik ziek werd en echt dingen van me af kon schrijven)

Erin schrijven! Als je wat te vertellen hebt en het niet wilt vergeten.

Tip: Ik heb een boekje (niet een dagboek), op mijn nachtskastje, en daar schrijf ik elke avond voordat ik ga slapen allemaal dingen op waar ik dankbaar voor ben. Is echt leuk om dat terug te lezen, allemaal kleine, maar mooie dingetjes die ik dan meemaak (:

Ik schreef vroeger dagboeken vol. Dan schreef ik mijn frustraties op, of hoe ik me voelde in het algemeen. Dat hielp me de dingen te verwerken. Ik quote even iets uit 1 van mijn oude dagboeken:

‘Schrijven is een drug, het kan verslavend zijn. Schrijven wordt ook een medicijn als niemand luistert.’

Succes.

wel net met mij hetzelfde ik wil er ook steeds aan beginnen maar weet echt niet wat er in te schrijven want ik heb namelijk niet echt heel veel boeiende gebeurtenissen? :stuck_out_tongue:

je moet gewoon met het begin liefste dagboek ofzo en dan wat je hebt beleeft bv. liefste dagboek ik ben vandaag met mijn vriendin gaan shoppen en dat was heel leuk …

Ik schrijf er niet op een vast tijdstip in, gewoon wanneer ik zin heb. En dan schrijf ik vooral herinneringen op, of dingen die ik niet wil vergeten (soms ook met foto’s). Het is echt leuk om terug te kijken wat je dan hebt geschreven. :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een dagboek. als sinds januari 2008.
Ik schrijf er niet elke dag in, maar als ik schrijf, schrijf ik over de dingen wat ik gedaan heb die dag, of als er iets leuks is gebeurd, of ga doen.

Misschien beetje nutteloos ;$
Maar ik heb helemaal in het begin een kort soort ‘lijstje’ gemaakt van met wie ik allemaal gehad heb, waar ik mee gezoend heb, en mn wachtwoorden op bepaalde dingen. (die lijstjes over jongens zijn trouwens heus niet om trots op te zijn ofzo, het is gewoon voor mezelf en leuk om terug te lezen, en zoveel namen zijn het niet.)

En achterin heb ik brieven die mensen naar mij geschreven hebben.
Het betekend gewoon heel veel voor me als iemand me iets persoonlijks geeft (:

Oeh nu krijg ik ook zin om te beginnen, haha. Maar ik ga er dan na twee dagen ook weer mee stoppen, omdat schrijven met de hand zo langzaam gaat. Misschien moet ik gewoon een dagboek in Word ofzo maken, haha. Ik heb vroeger ook wel eens dagboeken bijgehouden, waar ik dan heel af en toe in schreef, maar ik vind het echt beschamend om dat terug te lezen. Krijg de neiging een papierversnipperaar aan te schaffen.

Ik heb vroeger best veel dagboeken geschreven, echt grappig om terug te lezen.
Toen schreef ik gewoon wat ik die dag had gedaan enzo.
“Ik gien vandaag met … spelen” en allemaal woorden waar je eerst 3 keer naar moet kijken en overlezen om te snappen wat er staat. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik probeer het af en toe wel eens, maar heb inderdaad net als jullie dat ik na twee dagen alweer geen zin heb! Daarom ga ik vanaf 2011 gewoon een fotoboek bij houden met foto’s van gebeurtenissen enzo, misschien kleine verhaaltjes. :ok_woman:

He ik houd ook een dagboek bij maar je hoeft niet élke dag er iets in te schrijven! als ik mijn hart wil luchten of iets heel moois wil schrijven dan schrijf ik er iets in. Je hoeft echt niet elke dag te schrijven, maar gebruik een mooie pen en schrijf netjes dan maak je er echt een kunstwerkje van die je uitnodigt nog meer te schrijven. ook helpt het je boekje naast je kussen te leggen als je er vaker in wil schrijven.

viel Spaß

Ik schreef er altijd dingen in over m’n broer, omdat ik niet wilde klikken maar het toch kwijt moest. :stuck_out_tongue:
Als hij bijvoorbeeld iets had kapot gemaakt haha.

Maar nu zou ik het ook niet langer dan een dag volhouden.

ohja en geef je dagboek een naam, dat doe ik ook:P echt grappig om elke keer een soort brief te schrijven aan je dagboek:P
(die van mij heet Killian gek genoeg:P maar toen ik klein was noemde ik mijn boekje altijd Kitty, net als anne frank xD erg origineel)

Ik heb een klein soort van inleiding wie ik ben en waarom ik een dagboek bij houd in het begin, echt hilarisch om terug te lezen.
Maar waarschijnlijk komt dit ook omdat ik elf jaar oud was toen ik erin begon te schrijven en nu onderhand zeventien. Aangezien ik er niet elke dag in schrijf, schrijf ik ongeveer vier keer in een jaar maar dan ook echt 6/7 pagina’s samengevat wat er in heel die periode in mijn leven heeft afgespeelt.

Frustraties die ik van me afschreef, shockking roddels, leuke herrineringen, liefdesverklaringen voor jongens waar ik in het echt te verlegen voor was, lijstjes van beroemde jongens die ik leuk vond, veren van mijn (nu overleden) vogels, kassabonnetjes en andere prul uit andere landen, en mijn beroemde: allmost lijstjes (lijstje van belangrijke gebeurtenissen die nog moesten gebeuren) staan er allemaal in.

Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan toen ik erg gepest werd…

en t helpt je alles goed te verwerken… bij mij in ieder geval

en t helpt je alles goed te verwerken… bij mij in ieder geval

Ik ben nu bezig met mijn vierde dagboek. Wat bij mij het beste werkt is gewoon schrijven wanneer en hoe ik wil, zonder regels ofzo. Je kunt erin schrijven wat je hebt meegemaakt of hoe je je voelt. Foto’s erin plakken is ook leuk.
Een dagboek is echt heel fijn, je kunt alles erin kwijt en het helpt je dingen te verwerken.

Haha herkenbaar! Ik heb er ook een van kerst gekregen en ik ben er in begonnen maar ik heb het er meteen uitgescheurd, want het sloeg echt nergens op!
Maar misschien maak ik er wel iets anders van bijv met foto’s ofzo?