Hoe begin in een gesprek met hem?

hee meiden.
ik ken nu een jongen die ik heel erg leuk vind. ik weet gelukkig al dat hij mij ook erg ziet zitten, dat had hij namelijk tegen zijn vriend gezegd (en dat is dan weer de vriend van mijn beste vriendin, dus dat is handig, haha^^ omdat hij ook in die vriendengroep zit)
in iedergeval; ik heb nog niet met hem gepraat, omdat hij volgens mij heel erg verlegen is. maar hij kijkt me wel heel de tijd aan, merkte ik met koninginnendag.
nu dus mijn vraag: hoe begin ik nou een gesprek met hem?

alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

Hee, heb je je vermaakt met Koninginnedag?
Gewoon random gesprekjes. School/weekend/werk/uitgaan/sport.

ja het was superleuk, alleen ik zat me dus constant te irriteren omdat hij niets tegen me zei, en volgens mij was het andersom ook, haha.
daar zijn we allebei dus geen helden in (":

Haha ik bedoel dat je die vraag aan hem kunt stellen, maar mooi dat het leuk was. Als je nu de eerste keren een gesprek aanknoopt, wordt hij vast losser.

ja daar heb je gelijk in hoop ik maar(:
dan kan ik mooi zeggen; goh ik merkte 's avonds dat ik verbrand was op mijn gezicht, had jij dat niet?

Dit ga ik volgen, ik zit in zon soort gelijke situatie nu met een jongen.

Gewoon van die standaard dingetjes vragen kan altijd: hoe koninginnenacht/dag was, waar hij is geweest, met wie hij daar was, nog wat leuks gezien, of hij nu ook vakantie heeft & of hij nog wat gaat doen, of hij examens heeft & of hij denkt dat hij het gaat halen (oh, voor welk vak dan? blablabla), of hij ook zo’n zin heeft in de zomer, of hij daar al plannen voor heeft (op vakantie? ouders/vrienden blabla) of gewoon wat hij in komend weekend gaat doen, of hij uitgaat, waar hij dan uitgaat blablabla

Er is heeeeeel veel te verzinnen, zeker als je hem nog niet zo goed kent.

Dit wordt altijd gezegd, dat je het dan over oppervlakkige dingen kan hebben, misschien voor de eerste 2/3 dat je hem spreekt okee, maar het is toch juist leuker om over minder oppervlakkige dingen te hebben (en dat is nou net waar ik moeilijkheden mee heb…)

Want dan kom je er pas echt achter of je een beetje bij elkaar past enzo. Ik kom namelijk nooit echt verder dan die oppervlakkige gesprekjes :frowning_face:

ja moeilijk is dat altijd he?
je wil zoooveel tegen 'm zeggen, maar dan weet je uiteindelijk nog niet wat… als ik 'm de volgende keer zie zou ik niet weten hoe ik echt een begin kan maken.
verder dan:
‘hey’
kom ik niet(":
en hij is zooooo leuk :3

Maar weet je, je komt niet verder dan oppervlakkige dingen als je nooit een gesprek begint. Dit soort dingen kan je eigenlijk ook niet van tevoren bedenken, je moet gewoon ingaan op wat hij zegt en zo kom je vanzelf ook andere dingen te weten. En als het dan even stilvalt, DAN kan je ook zo’n standaard ding gebruiken als in: hee, ga je eigenlijk verder nog wat doen dit weekend? Nou, stel hij zegt: ja, ik moet voetballen en werken. Dan heb je al weer twee onderwerpen over te praten. Dan vraagt hij vast terug van: oh, doe jij ook een sport? Waar werk je? Blablabla. En gedurende die gesprekken kan je dan weer leuke verhalen vertellen over iets/iemand, die kent hij misschien ook wel, enz enz.

ja dat is inderdaad zo… de volgende keer zeg ik gewoon; hey(: en dan zie ik wel verder. wie weet is er op dat moment wel iets waardoor hij gelijk een opmerking maakt, of ik.