Hallokes!
Dus ik ben nu al 14 en ik wil ook iets beginnen doen met mn gezicht.
Mascara heb ik niet echt nodig want ik heb al van die dikke wimpers
Maar hoe begin je er nu aan , make- up dragen?
Welke merken raadden jullie mij aan en welke soort make -up?
Ik zou beginnen met leren hoe je eyeliner moet aanbrengen, als je dat mooi vindt. Er staan veel tutorials op youtube!
Owh jah , ik wil met wat lichte make -up beginnen , dus niet meteen met die opvallende kleuren enall…
en welk merk raad je me aan? (liefst niet van die super dure , maar meer die van ‘beginners’ zeg maar…
Essence of Catrice
ik zou btw wel sowieso mascara op doen als je eyeliner op doet, anders vind ik het er niet uitzien. Maar goed dat is mijn mening
Een mooie glanzende blush en een lichtroze lipstick?
Dit. En mascara hoeft niet perse opvallend te zijn. Een of twee laagjes is niet too-much als je al dikke wimpers hebt.
Mascara is bovendien niet alleen om je wimpers voller te laten lijken hè?
Essence, Catrice en als je iets meer wilt betalen L’Oreal (die is 13 euro, ik weet niet wat je duur vindt, ik zou gewoon even bij de Kruidvat/DA/Etos gaan kijken).
Hoe je aan make up begint?
Kopen en op je gezicht smeren.
Oefenen.
Misschien kun die vraag stellen in het algemeen make-up topic?
Sowieso mascara opdoen als je eyeliner op hebt, ookal heb je dikke/lange wimpers, door de mascara worden ze dan al hélemaal mooi (:
Ik vind een huidskleurige glans/glitter oogschaduw heel mooi met eyeliner + mascara (:
En gewoon een beetje bronzer of blush oid.
Essence van de Kruidvat heeft best goedkope maar leuke make-up voor tieners!
Ik zou je vraag even stellen in het algemene make up topic! Daar staat sowieso heel veel informatie in waar je vast iets mee kunt!
Het ligt er helemaal aan wat jij mooi vind in je gezicht en wat je minder mooi vind. Denk na over welke delen van je gezicht je graag wil benadrukken zodat ze nog meer opvallen en welke je liever een beetje wil verdoezelen. Kies dan de geschikte make-up. Een paar voorbeeldjes: Je geeft zelf aan dat je al aardig dikke wimpers hebt, maar met één laagje mascara laat je jouw ogen er nog meer uitspringen! Wil je graag een puistje wegwerken, kijk dan naar een concealer die bij jouw huidskleur past. Een beetje lipgloss of een lichte kleur lippenstift laat je lippen er net iets verzorger uitzien en wat bij mij vooral wonderen doet is de blush, die je net iets meer kleur in je gezicht geeft. Hopelijk heb je hier wat aan!
Ik doe zelf altijd wenkbrauwen bij tekenen, eyeliner rond boven mijn oog, oogpotlood de onder wimpers zwart maken heel lichtjes dan 2/3 lagen mascara overheen soms een doorzichtige lipgloss op mijn lippen, en dan als ik bleek eruit zie lichtjes blush aanbrengen dus dat zou je eventueel kunnen doen. :’)
Blush; max factor (bij action 80 / 90 cent)
Eyeliner; catrice (trekpleister € 2,49)
Oogpotlood; Hema €1,60
Eventueel zou je ook heel licht bruin oogschaduw op kunnen doen. Staat goed bij blauwe ogen. :’)
Misschien gewoon beginnen met een mooie lipgloss of lichte lippenstift? Gewoon een mooie roze of koraalkleur die goed bij je gezicht past
Kijk anders voor tips inderdaad even in het algemene make-up topic! Daar staat al heel veel, maar ook zat meiden die je graag nog wat persoonlijke tips geven.
Juist mascara opdoen, dan worden je wimpers nog mooier! Probeer het een keer in het weekend of vlak voor je gaat douchen. En kijk op YouTube hoe andere meiden mascara opdoen (gebruik ook een wimperkruller). Ik keek laatst op YouTube en kwam erachter dat ik mascara al járen verkeerd opbreng… ;O