Hoe begin ik een gesprek met haar?

Hallo ik ben om te beginnen een jongen. Ik heb me aangemeld hier om tips van jullie te krijgen hoe ik dit moet aanpakken.

Nou, ik vind een meisje erg leuk, en ik zie haar eigenlijk best vaak. Op school en bij de keet enzo. Ik neem me elke keer voor om met haar te gaan praten maar het komt er eigenlijk niet van. Omdat ik telkens niet weet waar ik over moet praten. De vorige keer toen ik met haar ging praten liep het stil omdat we niets wisten te zeggen.

Ik weet ook niet of zij mij wel leuk vind. Ik vind haar trouwens wel leuk en zou ook iets met haar willen. De laatste keer dat we praatten kwam het erop neer dat ze me wel aardig vond maar meer ook niet. Maar haar vriendinnen blijven zeggen dat ze me wel leuk vind. Ook wanneer we samen fietsen of als ik bij haar sta dan is ze opeens stil en zegt niets, en normaal is ze niet zo stil. Zou dit kunnen betekenen dat ze toch iets in me ziet? En wat kan ik tegen haar zeggen als ik de volgende keer met haar ga praten? Alvast bedankt!! :slightly_smiling_face:

Jazeker wel! Als haar vriendinnen het zeggen, is er een grote kans. Dat ze stilvalt kan zijn omdat ze erg verlegen is en niks meer weet te zeggen in je buurt.

Gewoon beginnen over iets algemeens. Of ze op een sport zit, dat je haar wel eens ziet bij jullie keet, begin over wat jij leuk vindt(een film ofzo, geen games!) en dan hebben jullie een gespreksonderwerp en kun je inhaken op vanalles en nog wat.

Leuk dat je dit doet! Jongens mogen eigenlijk niet op girlscene, maar dat boeit me eigenlijk niet zoveel. Heel veel succes met dat meisje :slightly_smiling_face:

Dankje voor je advies, ik weet dat ze op volleybal zit dus daar zou ik inderdaad wel over kunnen praten. Verder zal ik het nooit over games hebben, want ik ben niet zo’n gamer :stuck_out_tongue:

Waren jullie alleen toen ze zei dat ze jou wel aardig vond maar meer niet? Ik wil je niet ontmoedigen maar als 'n meisje dat vertelt, is het vaak ook zo. Wat de vrienden ook zeggen. Maar om toch maar tips te geven :

• Begin met enkele ‘persoonlijke’ vragen : ‘Alles goed met je?’, ‘Leuke dag gehad?’ ,…

• Zeg dat je het leuk vindt dat ze er is ( als je uitgaat, niet op school…Natuurlijk moet ze daar zijn)

• Praat eerst over neutrale dingen , met school zit je altijd goed!

• Vraag naar haar familie, naar huisdieren, hobby’s : toon interesse in haar. Daar houden meisjes van.

• Eindig 'n gesprek altijd nonchalant. Ga niet zitten praten tot het gesprek vastloopt en zij weggaat, maar doe alsof een vriend je smst en zeg dat je moet gaan. ‘Doei, was leuk.’ en hop, je bent weg. Zo laat je de indruk achter dat je andere dingen te doen hebt dan met haar praten. Dat werkt, raar maar waar.

Succes!

Je hebt al mooie tips gekregen hierboven ^^ Maar blijkbaar is het meisje verlegen, of toch in jouw buurt :stuck_out_tongue: Ik was zelf ook zo en het beste om dan een gesprek aan de gang te houden, is beginnen over iets wat zij leuk vindt of waar ze veel over weet. Daarmee zal ze loskomen.
Het is fijn als je ook iets over jezelf zegt, maar als je blijft doorgaam over iets waar zij niets van weet, zal ze onzeker worden. Ik voel mij daar altijd ongemakkelijk bij als een jongen blijft doordrammen over iets dat hij leuk vindt, maar mij dus koud laat ^^
Succes!

ben ik het niet helemaal mee eens. veel meisjes durven gewoon niet toe te geven dat ze een jongen leuk vinden, soms niet eens aan vrienden, laat staan aan die jongen zelf. en dat ze stil is bij jou en normaal niet kan betekenen dat ze een beetje zenuwachtig van je wordt oftewel je wel leuk vindt [:

Ik vind het superstoer van je dat je contact met haar gaat zoeken! Je moet alleen wel oppassen dat je niet te opdringerig overkomt, dat schrikt namelijk af. Houd de gesprekjes wat luchtig, leer elkaar wat beter kennen en dan komt het allemaal goed!
Heel veel succes!

Dankjewel voor de reacties, ik zie haar vanavond weer, dus ik zal dan mijn best doen :slightly_smiling_face:

goodluck!

Hoi, ik zou nog even laten weten hoe het was gegaan :stuck_out_tongue:
Ik heb dus met haar gepraat en alle tips hierboven gebruikt. Het ging erg goed, totdat er een aantal moesten denken dat ze ons moesten achtervolgen. :S We zijn 3x ergens anders heen gelopen maar ze bleven ons volgen. Dus zijn we na een uurtje maar naar binnen gegaan. En gaan we de volgende week gewoon weer verder :stuck_out_tongue:

Maar bedankt voor alle tips!!

haha leuk dat je het nog even laat weten (:

veel succes! ik hoop dat je verkering met haar krijgt…

en dan heb ik nog wat tips voor je:

-geef complimentjes, dat vinden meisjes altijd leuk om t ekrijgen! maar ga niet te vaak complimentjes geven, want dan word ze er al gauw zat van. gewoon dingen zeggen als: ‘‘wat zit je haar leuk!’’ ‘’

ik vind dit schattig :’)

ik word een beetje gek van die jongens die hier ineens opduiken, maar goed. wel schattig dat je hier om advies komt vragen.
meisjes vinden het altijd leuk als je zelf op ze af stapt. en complimentjes zijn ook altijd leuk, maar niet te veel of te slijmerig, het moet wel reralistisch blijven he. en toon vooral interesse, door bijv te vragen hoe het gaat, of ze broers/zussen heeft, of huisdieren, of hoe het op school gaat, wat dan ook.

oh je hebt al gebruik gemaakt van de tips. good job :’)

Ik hoop trouwens niet voor je dat ze op girlscene zit en dit topic ziet.