Hoe afstand nemen van je scharrel?

Hallo iedereen,

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb een vraag. 3 maanden geleden ben ik voor het eerst in contact gekomen met een populaire jongen van school waar ik nu sinds dien bijna elke dag mee praat en we hebben één keer afgesproken (toen hebben we ook gezoend). Vorige week ben ik terug gekomen van vakantie en hij vroeg of we nog wat konden afspreken en gaan zwemmen. Hij zat heel erg aan te dringen over seks. We hebben natuurlijk wel vaker seksistische gesprekken gehad maar dat was gewoon praten en wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren. Maar die laatste keer toen we het hadden over elkaar weer zien ging hij heel erg pushen over dat het nu ook wel kon. Telkens wanneer ik nee zei, zei hij dat het niet uitmaakte en dat je wel naakt kunt zoenen zonder verder te gaan (in de pashokjes). Nu wil ik liever afstand van hem nemen maar, weet niet hoe ik dat moet doen zonder hem te beledigen en zonder dat er hele grote roddels ontstaan/rondgaan. Helaas begint school nu weer en zal ik hem elke dag zien en hij is niet het type jongen die zomaar zal stoppen met praten. Heeft iemand ideeën over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Groetjes
Bewerk bericht

Blokkeren op social media kan helpen in ieder geval.

Stoppen met chatten, of in ieder geval minder, en kortaf doen.

Ik weet niet zeker of dit de goede manier is, maar dit is hoe ik het meestal doe: gewoon letterlijk zeggen dat je het met hem niet meer ziet zitten. Misschien hard, maar zo is de boodschap wel meteen duidelijk.

ja, dat is ook een heel goed idee maar wat moet ik tegen hem zeggen want ik zie hem alleen niet meer zitten door dat hij heel erg heeft gepusht en straks is ie het er niet mee eens. :face_with_raised_eyebrow:??

^ Je moet gewoon eerlijk zeggen dat je hem daarom niet meer ziet zitten. Het is jouw keuze dus daar moet hij het dan maar mee eens zijn.

verwijderen, negeren en geen contact hebben als je je daar niet prettig bij voelt.

Je kunt het beste gewoon eerlijk tegen hem zijn en zeggen dat je niet meer wilt afspreken en verder met hem wilt. Het is hard en hij zal het er niet mee eens zijn, maar hij zal het nog vervelender vinden om van de een op de andere dag geblokkeerd te worden zonder de reden daarvan te weten.

Wat hij ervan vind is gewoon jammer, het gaat er nu om dat jij je niet meer prettig voelt bij deze situatie en dus voor jezelf op moet komen door te zeggen dat je het op deze manier niet (meer) wilt.

Gewoon zeggen dat je geen seks met hem wil?

Ik zou hem niet blokkeren etc omdat hij dan niet weet waar hij aan toe is en het waarschijnlijk gewoon blijft proberen. Duidelijk vertellen wat jij wilt.

Zeg gewoon de waarheid. Ofwel verbreekt hij dan zelf het contact, ofwel houdt hij op met praten over seks. Weet je ook meteen wat zijn intenties zijn.