Hoe afspreken met ex?

Ik heb er ooit al eens een onderwerp over geopend, maar nu is het wat anders.
Ik heb dus weer contact met mijn ex, via facebook enkel tot nu toe, en volgende week is hij weer thuis van vakantie. Het lijkt alsof hij terug geïnteresseerd is in mij, en eerlijk gezegd vind ik hem nog steeds wel leuk (het is 2 jaar geleden uitgegaan, dus niet gewoon van “we kunnen elkaar niet missen blabla”, echt gewoon een hele tijd uit elkaars leven verdwenen).
We hebben afgesproken om dus ‘in het echt’ af te spreken binnenkort, en dat is best spannend.
Maar, wat is het beste om weer af te spreken na zo’n lange tijd? Hij werkt in het park voor 2 weken, dus ik dacht misschien na het werk naar daar gaan en in de zon bijkletsen, als er zon is. Of we kunnen een drankje gaan doen 's avonds, of ik kan naar hem thuis gaan (zijn ouders zijn daar losser in).
Of, er is een vierdaags festivalletje, en we hadden afgesproken om elkaar daar te zien, bij een artiest die we beiden al heel lang goed vinden. Ik ging er normaal naartoe met een vriendin, maar die kan niet meer. Zou het een goed plan zijn om eventueeeelll met hem te gaan dan?
Dat lijkt me ten eerste wat vreemd, tenzij we elkaar enkele dagen eerder al eens hebben gezien, en ten tweede omdat mijn andere ex ook op dat festivalletje gaat zijn, en met hem ben ik nog niet zo lang uit elkaar, en sindsdien doet hij heel vervelend tegen me enz, dus ben wat bang voor zijn reactie als hij mij met ex 1 ziet (die hij overigens totaal niet kent ofzo hoor). Of moet ik me daar niets van aantrekken?

Lang verhaal, maar eigenlijk is mijn vraag gewoon: wat is de beste plaats/het beste moment om nog eens af te spreken met je ex, die voor de relatie al 5 jaar je beste vriend was, om 2 jaar bij te kletsen? :slightly_smiling_face:

Ik zou gewoon in het park gaan zitten in het zonnetje, of een drankje doen ofzo. Dat festival kan wel, maar ik zou alleen echt sámen gaan als je hem al eerder goed gesproken hebt.

of op een oude plek waar jullie vroeger altijd waren en mooie herinneringen hebben, speeltuintje ofzo?

^ Dat zou ik persoonlijk juist niet doen, denk dat het dan misschien ongemakkelijk is omdat jullie nog niet weten of je weer iets wilt beginnen.

mm ik dacht uit het verhaal dat ze dat weer wouden. maarja is indd niet zo’n slim idee.

Het is inderdaad nog niet zeker dat er écht weer iets van gaat komen tussen ons, maar als hij me laat merken dat hij het wil en serieus meent, en me laat zien dat hij me graag ziet, dan is hij van mij haha :wink:

Van dat festivalletje is ook wel beter als we elkaar eerst al hebben gezien inderdaad. Maar het is wel stom, ik wil daar supergraag heen, normaal kost die artiest 40 euro ofzo, en dit is gratissss. Hmmm, ik weet eigenlijk niet eens wanneer hij precies thuiskomt (“eind van de maand”), maar ik gok op het weekend… Misschien eerst afwachten of hij het nog steeds wil.

Zo, ik heb toch al een eerste teken gekregen. Ik heb hem al die tijd dat hij op vakantie is/was geen bericht van hem gekregen, omdat dat te duur is, begrijpelijk. Het contact was nog niet zo lang terug, dus ik weet totaal niet hoe hij over ‘ons’ denkt. Vannacht kreeg ik een bericht, waarin hij vroeg “Toen je van mij hield, waarom was dat? Was dat om hoe ik deed, hoe ik was, of mijn uiterlijk?”.
Het is een vreemde vraag om te lezen als je wakker wordt, maar het is toch een teken dat hij aan me heeft gedacht.

Oeps, dubbel.

Waarom is het uitgegaan toen?

Hij was mijn eerste vriendje, en ik was heel onzeker daardoor (omdat hij dus al wel ervaring had met seks en ik niet, onder andere). Ik ging ook door een moeilijke periode met een (lichte) eetstoornis, waardoor ik me nog minder openstelde voor hem, op alle vlakken eigenlijk. Het was ook vakantie toen, en hij was veel op reis, zeker 5 van de 8 weken in totaal, daarna moest hij weer naar school (en hij zat toen nog niet op de hogeschool zoals ik), sportclub, een cursus die hij toen moest doen, endan hadden we wéér geen tijd om elkaar te zien, omdat hij op zijn vrije moment zo ongeveer werd opgeëist door zijn vrienden.

Het voelt voor mij aan alsof het gewoon niet het juiste moment was, en dat in combinatie met die andere factoren heeft het dus verknald. Nu heeft hij meer tijd, zit ook op hogeschool, en is natuuriljk ook 2 jaar ouder geworden en hij is naar eigen zeggen meer klaar voor een échte stabiele relatie. Niet dat de onze toen niet echt was ofzo, maar zo zei hij het eens :stuck_out_tongue:

Nu ben ik eigenlijk ook nog steeds onzeker over mijn uiterlijk, want ondertussen is mijn ‘probleem’ weg, maar ik ben dus wel wat bijgekomen, en weer te veel naar mijn zin, dus nu ben ik bang dat hij me dik gaat vinden ofzo, want we hebben elkaar dus nog niet gezien.

Ben zelf benieuwd naar het vervolg eigenlijk.

Er zijn niet veel mensen die reageren moet ik zeggen, jammer haha :’)

Maar toch heb ik nog een vraag.

Ik heb dus geantwoord op zijn berichtje, dat ik het moeilijk vind om precies te zeggen wat. Het was gewoon het totaalpakket.
Maar, hij heeft dus niets meer geantwoord. Hij zit nog steeds in het buitenland, maar echt niet waar het super duur is, en nu zit ik hier met zo’n vreemd gevoel.

Hij komt ten laatste dinsdag thuis, dat is niet meer lang, maar toch twijfel ik om nog een berichtje te sturen om te vragen waarom hij me dat vroeg. Zou ik dat doen, of afwachten?

Waarom zou je het niet sturen? En als je twijfelt kan je wachten tot het gesprek. Ik zelf vind het altijd fijner face to face praten.

Ik denk dat ik toch maar ga wachten. Ik heb ook geen idee wat ik precies zou moeten sturen, zonder wanhopig over te komen ofzo haha.
Dus ja, hopelijk begint hij er dan zelf over wanneer hij terug is, want ik wil toch wel eens een goed gesprek met hem, over waarom hij kort geleden plots weer contact zocht (en echt elke dag) en nu zo’n vraag stelt. Ik heb er echt veel over nagedacht in die weken dat hij weg is.

Ik hoop dat het is omdat hij oprecht geïnteresseerd is in mij, en niet omdat hij mij nu een makkelijke prooi vindt, en hij al bijna een jaar vrijgezel is. Dan mag hij meteen oprotten, dus dat moet ik even uitzoeken.

Hmm, dit had ik toch niet verwacht.
Hij is nu weer thuis. Ik heb dus nog steeds geen antwoord gekregen ofzo, en hij zegt ook niets tegen mij.
Ik heb mezelf voorgenomen om zelf niet het contact te starten nu, aangezien ik dus wilde afwachten of het contact nog steeds zo goed zou gaan als hij terug was. Maar nu zegt hij dus niets. Ik wil er wel mee praten, maar ik vind het zo awkward na dat smsje, weet niet waarom. Misschien denkt hij wel net hetzelfde maar ja.
Ach ja, jongens hé.