Hoe aan ouders vertellen dat je een vriendje heb?

Heey.
Ik heb sinds een paar dagen een vriendje.
Maar ik weet niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen.
Kijk als mijn ouders hem niet kende dan maakte het opzich niet zo veel uit.
Maar ik ken hem al 11 jaar want hij zat bij mij op de bassischool.
En hij gaat over twee weken bij mijn ouders stage lopen. ( mijn ouders hebben een eigen bedrijf )
Daarom durf ik het niet zo goed.
Hoe hebben jullie het vertelt??
of hebben jullie gewoon gewacht tot dat ze er acter zouden komen?

x.

Gewoon , je moet er niet voor gaan zitten. Als je moeder aan het koken is en jij bijvoorbeeld de tafel dekt zeg je mam, weetje ik vindt iemand leuk. Nou kijk je hoe je moeder reageert enz. Valt vast allemaal wel mee!

mam, pap, dit is mijn vriendje; TADAAA.

oke, nou ga eerst iets vertellen over die jongen zeggen dat je em leuk vind ofzo of dat jullie een keer hebben afgesproken en dat je em we lleuk vind en dan kijken voor reactie en dan zeggen KHEBWATMETEM. en dan heel hard wegrennen

Ik denk dat als hij stage gaat lopen bij je ouders, je ouders heb wel mogen toch?
Dan is het alleen maar makkelijker.
Zeg gewoon:
Mam, ik ben sinds kort veel aan het afspreken met *zijn naam*. We vinden elkaar leuk.

Je ouders vinden het vast alleen maar leuk!

Gewoon zeggen. Eerst apart als je 't eng vind (tegen de gene die je het meest ligt). En dan van: mam/pap, ik heb een vriendje! En dan zij van ooh, echt, wat leuk! Hoe heet ie? Kennen we hem? Wanneer krijgen we hem te zien? of ooh, wat leuk voor je (vaak zijn vaders zo). En dan blablabla en weten ze het. No big deal. Tenzij je ouders erg overbeschermend zijn enzo, dan moet je oppassen. MAar dat lijkt me niet het geval?!

em, het scheelt denk ik wel dat je ouders hem al kennen :stuck_out_tongue:

Bij mij was het meer zo dat ik zei: goh, ik ga naar M. toe. Oowh, oke…
En toen later: M. komt zo. Oowh, oke…
En toen was het gewoon normaal, heb het nooit echt heel duidelijk gezegd ofzo.

‘mamzel, papzel, I have a boyfriend!’

OF ja, gewoon op je eigen manier, een vriendje hebben is toch niet zo’n big deal?

haha maar mijn ouders die beginnen dan gelijk te stressen.
Dat weet ik nu in iedergeval wel zeker.
Ik heb het nog niet vertelt.
Haha ik heb nog twee weken.
Nouja.
We zien wel.
iemand nog andere ideeen??

Ik ging gewoon steeds vaker naar hem toe, en vanzelf vroegen mijn ouders of het mijn vriendje was.

Ik ken het, daarom wil ik geen vriendje…
Kom ik weer met dat probleem a.
Want ik durf het woord jongen niet eens te zeggen (a)

Haha ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik snap niet hoe mijn zus dat altijd zo makkelijk heeft kunnen doen.

Maaaaaaam…
Morgenkomtmijnvriendjelangsdoei!
-gaat naar school ofzo-

niet dat ik ooit een serieuze relatie heb gehad ofzo, alleen als mijn ouders hem zouden kennen zou het denk ik alleen maar makkelijker zijn. dan hoeven ze zich in ieder geval niet meer voor te stellen enzo als hij binnenkomt, dat scheelt ook weer ;p en als hij bij je ouders stage gaat lopen, vinden ze hem vast ook wel aardig.
ik zou gewoon een keer als je alleen met je moeder bent zeggen: mam, ik heb met …

Als je het echt heel erg eng vind om het te vertellen, begin dan bij 1 van je ouders waarmee je het best op kan schieten. Stel je hebt een goede band met je moeder, vertel het eerst aan haar. En kijk hoe ze reageert. Daarna kan je het rustig aan je vader vertellen, en kan je moeder je ondersteunen en helpen. Succes.

Aan het avondeten “jongens, ik vind iemand leuk”

Ik heb alleen een vader en een wazige broer om het tegen te zeggen, dus het maakt weinig uit op welke manier ik het ook breng. het is altijd een beetje ‘pijnlijk’. ;p

Je hoeft het niet te zeggen toch, als hij gewoon regelmatig langskomt en jij daarheen gaat merken ze het vanzelf wel

hahaha :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gewoon zeggen van: ‘‘Mam, pap ik heb een vriendje’’

nou, gewoon zeggen. Mam, pap, ik heb n vriendje =)

haha ik woon alleen bij mn pa, mr ik had het zo gedaan:, hij kwam op bezoek, toen ahd mn pa m wel eff gezien,( hij kwam al n paar dagen achter elkaar dus viel wel op dat we wat kregen), mr op n gegeven moment was hij weg, ik ga bij mn pa zitten, wacht tot het stil is en vroeg: Zeg pap, wat vind je van je nieuwe schoonzoon??

mischien vinden ze het wel heel leuk voor je =)