Heee meiden,
Ik weet niet precies of dit hier thuishoort of bij lifestyle, maar goed. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met me. Weet nog steeds niet wat ik wil studeren, neem dus alweer een tussenjaar. En dat is echt frustrerend, dat ik gewoon helemaal niks leuk vind.
Ook ben ik erg stil en val ik daardoor eigenlijk overal buiten. De paar vriendinnen die ik heb, heb ik heel oppervlakkig contact mee en zie ik ook niet supervaak. Hoe ik ben wil ik dus graag veranderen, maar ik weet gewoon niet hoe… Uiteindelijk praat ik vanzelf wel meer, maar een hoop mensen hebben hier geen geduld voor en haken af. Mijn beste vriendin heb ik 1 jaar geleden het contact mee verbroken (maakte me zwart achter me rug om, zette mensen tegen me op) en met een andere goede vriendin en een goede vriend 2 jaar geleden (aangezien hun wat kregen en ik ineens niet meer bestond voor ze… en nog wat dingen die gebeurd waren). Dit waren juist de vriendschappen die niet oppervlakkig waren. Maar goed, liever weinig en oppervlakkige contacten, dan nog bevriend zijn met zulke mensen.
Verder mis ik mijn ex (die gelukkig wel nog steeds m’n maatje is ). Ik kom er maar gewoon niet overheen… Hij is ook de enige die hier van weet.
Ik heb echt het gevoel alsof ik in alles faal. Voel me echt een mislukkeling en ik wil ook gewoon zo zijn zoals andere mensen. Ik huil ook echt belachelijk snel en vaak de laatste tijd.
Ik wil graag met iemand praten, maar hoe vertel ik dit aan mijn ouders? Ik schaam me gewoon echt kapot hiervoor. Heb wel een poging gedaan om het te vertellen, maar toch vertel ik dan maar de helft, omdat ik het gewoon niet durf. Ook snappen ze me toch niet. Het enige wat ze zeggen is dat ik er niets mee opschiet om me zo te voelen en dat het wel goed komt. Ben echt bang dat als ik zeg dat ik in therapie wil dat ze me dan raar vinden, of dat het niet mag… Achter hun rug om gaat ook niet. Komen ze toch wel achter dmv rekeningen en gedoe met verzekering enzo.
Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?