Hockeykleding

Ik ga binnenkort beginnen met hockey (alleen trainen, nog geen wedstrijden). Wat is fijne kleding om in te trainen? Gewoon een simpele trainingsbroek en hemdje? En gewone sportschoenen op kunstgras, is dat een beetje te doen? Want ik wil nog niet meteen al te dure kleding en schoenen aanschaffen voor als ik er dadelijk niets aan vind.

Hi voor hockey gebruiken de meeste dames een Sport Shirt en een Sport/Hockey Rokje en gewone sportschoenen.

Hoop dat je er iets aan hebt

ik train altijd gewoon in een hempje, sportbroekje en kunstgrasschoenen, omdat je op gewone sportschoenen heel makkelijk uitglijdt.

Qua rokje/broekje en shirtje maakt het niet zo veel uit, wat jij fijn vindt zitten! Maar bij ons zijn speciale kunstgrasschoenen wel verplicht, anders is het slecht voor het veld. Ook zul je wel echt scheenbeschermers moeten aanschaffen, voor je eigen veiligheid, want een hockeybal kan behoorlijk hard aankomen. Misschien kun je eens rondvragen of iemand nog hockeyschoenen heeft staan die je kunt lenen of overkopen, want ik snap dat als je alleen traint de kosten anders wel hoog worden! :slightly_smiling_face: