Hockey

Hoii

Ik hockey nu al bijna 8 jaar en het lijkt mij supersuperleuk om op topniveau te hockey. Dat zal me waarschijnlijk niet meer lukken want A. Ik ben waarschijnlijk niet goed genoeg en B. Zou ik goed genoeg zijn dan zou ik nu al bij een grotere club moeten spelen want onze club is niet zo groot. Het lijkt me alsnog super om hoger te spelen dan dat ik nu doe want het liefst hockey ik elke dag. Maar ik weet niet of ik het aankan om hoger te spelen want bij ons op de club houden ze geen selectietrainingen. Ik zou graag willen weten of ik het aankon want een paar mensen uit mijn team zeggen wel dat ik een van de beste uit het team ben maar ik weet niet of dat waar is want zelf vind ik dat dus niet. Weten jullie een manier om erachter te komen hoe goed of slecht je bent in hockey? Of heeft een van jullie het zelfde maakt niet uit als het bij andere sport is. Of hebben jullie tips hoe ik beter kan worden in hockey?
(Srry voor het lange verhaal en het klinkt misschien heel dom maar ik wil het heel graag weten ;$ ;$ )

In welk team zit je nu?
Welke klasse spelen jullie?
Ben je belangrijk in het team?
Word je vaak gewisseld?

Je kunt kijken of je in een team hoger kunt meetrainen en kijken hoe het dan gaat. Dan bedoel ik als je nu bijvoorbeeld in de B1 of B2 zit, je met de A2 of A1 meetraint.

bij de voetbal heb je vaak van die selectie dagen, dan kan je gewoon naar een club, en kan je spelen. er lopen dan scouts rond en kijken of je goed ben, zo speelt er ook iemand van onze voetbalclub in landelijk team met de knvb ofzo

Ik zit in de MC1 en we spelen 2e klasse
Ik ben Mid - Mid
En word niet supervaak gewisseld maar bij ons is de B niet zo heel goed wij kunnen soms zelfs van hun winnen dus dat heeft niet zoveel nut ;$

Ja klopt alleen bij hockey zijn er dan meer selectie trainingen op clubs alleen vaak is dat in het begin van het seizoen en dan zijn het vaak eerder mensen van de eigen club die in het team mogen maar ik kan kijken bedankt !!

ik zit in MC1,
wij spelen IDC 2, ik weet niet of je weet wat dat is?
Het laagste dat je kan spelen is in sommige districten 5e klasse, in andere districten 3e klasse (in zuidholland bv). Daarboven heb je dus
4e klasse
3e klasse
2e klasse
1e klass
subtop
top klasse
IDC 2 (interdistrictcompetitie)
IDC 2

En vanaf de B kan je ook nog landelijk spelen.

Maar even ontopic, als je echt hoger wilt spelen zal je waarschijnlijk naar een andere club moeten, het punt is alleen… je speelt 2e klasse, nu wil ik niet lullig doen maar als je echt naar een grotere club gaat, spelen ze waarschijnlijk in de C2 en C4 2e klasse, en bij ons is het dan wel zo dat C1 en C3 selectie zijn. Maar als je denkt dat je beter kan en graag beter wilt worden moet je denk ik naar een grotere club. Je moet dan niet verwachten dat je meteen in een C1 team komt want die overstap is te groot.
Dit is niet bedoelt om lullig te doen ofzo… want ik weet niet hoe goed je kan hockeyen… en ook niet om op te scheppen… want ik heb ook een soort overstap gemaakt. Tot 1 jaar geleden had ik nog nooit in een selectie team gespeeld (zit wel op een grote club) vorig jaar werd ik opeens geselecteerd en dit is mijn 2e jaar in de C1. Ik leer superveel en ik word steeds beter! En ik vind hockey nu nog leuker dan eerst.

xx
(by the way… ik sta meestal laatste vrouw)

Welke club zit je nu…?? Misschien ken ik hem wel of is hij heel dichtbij?!

Civicum Cuijk hihi
Echt cool als je zo hoog speelt lijkt mij !! Ik ben echt Jaloers !!
Alleen ik heb een team met heel veel klasgenoten enzo en het is heel gezellig enzo maar ik ben dus bang dat als ik naar een andere club ga ze me allemaal gaan negeren ofzo of boos op me worden. Nou weet ik van mijn echte goede vriendinnen wel dat ze dat niet zullen doen want die weten dat het mijn allergrootste droom is om heel hoog te hockeyen ;$ ( niet dat ik het zo bedoel van dat ik mezelf heel goed vind hoor maar dat lijkt me gwn super leuk ) maar van de rest weet ik het niet.

by the way ik speel mid-mid

Hooi.

Ik heb ook zoiets! Ik speel 1e klasse A-poule en wil ook al een tijdje heel graag in de tophockey komen. Maar ik weet bijvoorbeeld dat je het eerst met je ouders moet zeggen van ik wil meer. Hoeveel train je per week? ik zelf train ongeveer 15 uur per dag, plus 2 tot 3 wedstrijden in de week. Ik ben zelf naar me hoofdtrainer gestapt, die eerder zelf ik aanraking is gekomen met tophockey, en ook een jaar IDC heeft gespeeld. Zij is nu bezig met mij veel beter maken, zodat ik naar Laren of Amsterdam kan ofzo. Misschien moet jij ook op je trainer coach afstappen. Want uiteindelijk moet je eigenlijk toch alles zelf doen. Bij welke club speel je?

x Roos Succes!!

Hey!
Ik speel ook bij Civicum Cuijk!
Ik heb een xtje moeten invallen bij jullie team en jij bent echt heel goed!
Heb je miss schoohockey? dan kan je altijd daar nog aan meedoen!
En ECHTE vriendinnen zullen jou begrijpen, die zouden blij voor je zijn en niet boos op je worden!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
xxx Een civicummeisje

Heey, ik zit ook op hockey. In de C5 dus dat is ook wel een beetje het vriendenteam haha. Maar ik denk dat de beste tip die ik je kan geven is gewoon doorzetten en in jezelf geloven. Met een negatieve instelling zul je niet snel beter worden in hockey. Maar ik speelde vorig jaar in de d1 en dat was eigenlijk veel te hoog voor mij. Ik was daar een van de slechtste en nu hoor ik wel bij de betere en kom ik ook vaker aan de bal. Dus dat is ook weer een voordeel.

2e klasse is niet zo hoog, dus ik zou gewoon lekker bij je clubje blijven hockeyen…